خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

کلاهبردار بزرگ دستگیر شد؛ سرقت چندین میلیارد دلار با وعده سود ۳۰۰ درصد!


کلاهبردار بزرگ دستگیر شد؛ سرقت چندین میلیارد دلار با وعده سود ۳۰۰ درصد! | ایران ماین

پلیس استانبول دو مدیر پلتفرم سرمایه‌گذاری رمزارزی تقلبی اومگا پرو (Omegapro) را به جرم کلاهبرداری ۴ میلیارد دلاری دستگیر کرد.

به گزارش‌ رسانه‌های کشور ترکیه، رابرت وِلگه (Robert Velghe)، مدیر هلندی این پلتفرم، روز سه‌شنبه دستگیر شد. پیش از این، آندریاس سزاکس (Andreas Szakacs)، هم‌بنیان‌گذار سوئدی اومگا پرو، در ماه ژوئیه به همین اتهام بازداشت شده بود.

پلتفرم اومگا پرو که در سال ۲۰۱۸ تأسیس و در سنت وینسنت و گرنادین ثبت شده، با وعده‌های بهره‌وری غیرواقعی، مبلغ ۴ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده است. این پلتفرم وعده داده بود که تا ۳۰۰ درصد بهره‌وری در مدت ۱۶ ماه به سرمایه‌گذاران خود ارائه دهد.

این پلتفرم در پایان سال ۲۰۲۲ سقوط و وجوه سرمایه‌گذاران را مسدود کرد. وب‌سایت اومگا پرو نیز در ژوئیه ۲۰۲۳، پیش از آنکه سرمایه‌گذاران بتوانند پول خود را پس بگیرند، ناپدید شد. به جای آن، از سرمایه‌گذاران خواسته شد که در پروژه جدیدی به نام گو گلوبال (Go Global) سرمایه‌گذاری کنند.

مطالعات دادستان‌های فرانسه، پس از طرح شکایت حدود ۲,۰۰۰ قربانی در فوریه، آغاز شده است. مقامات فرانسوی در حال بررسی این پرونده برای اتهامات کلاهبرداری، نقض اعتماد و اقدامات فریبکارانه هستند.