خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

کلاهبرداری با هوش مصنوعی؛ کاربران کریپتو به دام ربات‌های جعلی ChatGPT افتادند!


کلاهبرداری با هوش مصنوعی؛ کاربران کریپتو به دام ربات‌های جعلی ChatGPT افتادند! | ایران ماین

کمپانی ایمنی بلاکچین اسلومیست (SlowMist) در گزارش جدید خود اعلام کرده که کلاهبرداری‌های مرتبط با ربات‌های معاملاتی که پیش از این نیز وجود داشتند، حالا با نام‌ها و عناوین جدید مرتبط با هوش مصنوعی، به ویژه ربات چت جی‌پی‌تی (ChatGPT)، دوباره فعال شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، این کلاهبرداران از محبوبیت و توجه عمومی به هوش مصنوعی بهره‌برداری می‌کنند تا کاربران را فریب دهند. آنها به کاربران وعده می‌دهند که ربات‌ها با استفاده از ربات چت جی‌پی‌تی طراحی شده‌اند و قادرند با کنترل بر نشان‌های جدید و نوسانات نرخ، سود کلانی را به ارمغان بیاورند.

آن‌ها سپس از کاربران می‌خواهند که کیف پول متامسک (MetaMask) بسازند و با کلیک بر روی لینکی جعلی در پلتفرم رمیکس (Remix)، کد ربات را کپی کرده و فعال کنند.

در نهایت، کاربران باید برای فعال‌سازی قرارداد هوشمند، مبلغی را انتقال وجه کنند. پس از انتقال وجه اتریوم به قرارداد هوشمند، کاربران متوجه می‌شوند که سرمایه‌شان از طریق کد قرارداد به کیف پول کلاهبرداران منتقل شده است.

در همین راستا، اسلومیست سه آدرس کلاهبردار را شناسایی کرده که از این روش برای فریب کاربران استفاده می‌کنند. یکی از این آدرس‌ها از ماه آگوست تاکنون بیش از ۳۰ اتریوم (بیش از ۷۸,۰۰۰ دلار) از بیش از ۱۰۰ قربانی سرقت کرده است. دو آدرس دیگر نیز در مجموع ۲۰ اتریوم (بیش از ۵۲,۰۰۰ دلار) از ۹۳ قربانی دزدیده‌اند.

این کلاهبرداران از رویکردی گسترده استفاده می‌کنند که در آن، مقادیر کمی از هر قربانی سرقت می‌شود. بسیاری از قربانیان به دلیل کم بودن مبلغ سرقت شده، اقدام به بازگرداندن پول خود نمی‌کنند و همین موضوع به کلاهبرداران اجازه می‌دهد تا به فعالیت‌های خود ادامه دهند و با نام‌های جدید کلاهبرداری کنند.

کمپانی اسلومیست همچنین هشدار داده که بسیاری از ویدیوهای موجود در یوتیوب این نوع کلاهبرداری‌ها را تبلیغ می‌کنند. نشانه‌هایی مانند عدم تطابق صدا و تصویر یا استفاده از فیلم‌های تکراری از منابع دیگر، می‌تواند از علائم هشداردهنده باشد.