خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

این خبر بیت کوین را گران کرد/پیش‌بینی مهم برای خریداران رمزارز


این خبر بیت کوین را گران کرد/پیش‌بینی مهم برای خریداران رمزارز | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، محبوب ترین ارز دیجتال جهان یعنی بیت کوین در دو روز اخیر نه تنها وارد کانال ۶۰ هزار دلار شده بلکه طبق آنچه که شواهد نشان می دهد به سمت مرز ۶۲ هزار دلار حرکت کرده است.

بر همین اساس طبق آنچه که فعالان بازار می گویند یکی از دلایل جهش این رمز ارز ناشی از عرضه جزئیات صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) بود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز جمعه اعلام کرد که «زمان آن رسیده است» که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را نزول دهد و تورم به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو نزدیک شود. این اظهارات به‌وضوح بیانگر نزول قریب‌الوقوع سیاست‌های پولی است. همچنین، نرخ‌های بهره پایین در ایالات متحده معمولاً جذابیت نسبی شمش با بازده صفر را بالا رفتن می‌دهد.

طبق گزارش‌های اخیر ایران ماین، معمولاً هنگامی که شاخص دلار تضعیف می‌شود، خرید بیت کوین و طلا جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. ولی هرگاه این دو دارایی از جذابیت خود کاسته شوند و نرخ بهره بالا رفتن یابد، مقدار خرید و فروش طلا و بیت کوین نزول می‌یابد.

تکنیکالیست‌ها آینده بیت کوین را در دو سناریو پیش‌بینی کرده‌اند. دسته‌ای معتقدند اگر نرخ بیت کوین بالای ۶۰ هزار دلار بسته شود، نشانه‌ای از ادامه روند صعودی خواهد بود و در صورت عبور از ناحیه عرضه ۶۵،۷۷۷ تا ۶۸،۴۲۴ دلار، امکان ثبت اوج‌های تاریخی جدید وجود دارد. ولی اگر نرخ به زیر ۶۰ هزار دلار برگردد، بعضی دیگر بر این باورند که حجم فروش می‌تواند نرخ را به ناحیه تقاضا برساند و در صورت عدم پشتیبانی در ناحیه ۵۷،۰۵۰ تا ۵۳،۴۸۵ دلار، احتمال افت بیشتر به زیر ۵۲،۳۹۸ دلار وجود دارد.