خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بالا رفتن بی‌سابقه سرمایه قفل‌شده در سولانا! مقاومت ۲۰۰ دلاری SOL بالاخره می‌شکند؟


بالا رفتن بی‌سابقه سرمایه قفل‌شده در سولانا! مقاومت ۲۰۰ دلاری SOL بالاخره می‌شکند؟ | ایران ماین

بر اساس داده‌های پلتفرم دیفای‌لاما (DefiLlama)، نرخ کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در پلتفرم سولانا (SOL) به بیش از ۶.۱ میلیارد دلار رسیده که بالاترین لایه از ژانویه ۲۰۲۲ به حساب می‌آید.

شاخص TVL بیانگر مجموع دارایی‌هایی است که کاربران در یک پروژه سپرده‌گذاری می‌کنند و بالا رفتن آن، بیانگر اعتماد و مشارکت بیشتر آن‌ها است.

طبق داده‌های موجود، تا تاریخ ۱۵ اکتبر، بیش از ۴۰ میلیون نشان SOL در استاندارد‌های دیفای این نظام زیستی قفل شده است. این عدد در ابتدای سال ۲۰۲۴ حدود ۱۴ میلیون SOL بود. بنابراین، بالا رفتن TVL تنها ناشی از بالا رفتن نرخ نشان سولانا نبوده است.solanas-tvl-surpasses-6-1-billion

صرافی بدون مرکزیت ریدیوم (Raydium) در سولانا، یکی از عوامل اصلی بالا رفتن TVL این پلتفرم است؛ به طوری که از ابتدای اکتبر، حدود ۶۰۰ میلیون دلار از توسعه ۱ میلیارد دلاری سولانا به این صرافی اختصاص یافته است.

همچنین، مقدار خرید و فروش در ریدیوم به دلیل محبوبیت بالای میم‌کوین‌ها به شدت بالا رفته و به ۲۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.

طبق داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، نرخ بازار میم‌کوین‌ها در سولانا از ۱۱.۲ میلیارد دلار فراتر رفته و مقدار خرید و فروش روزانه آن نزدیک به ۴ میلیارد دلار می باشد.

علاوه بر این، داده‌های آرتمیس (Artemis) نشان می‌دهند که تعداد آدرس‌های فعال روزانه پلتفرم سولانا در اکتبر به رکورد جدیدی رسیده و در بعضی روزها، بیش از ۴ میلیون آدرس فعال ثبت شده است.

همچنین، تعداد آدرس‌های جدید سولانا در اکتبر به بالاترین میزان خود دست یافته است. در این ماه، به‌طور روزانه بیش از ۴ میلیون آدرس جدید سولانا ایجاد شده که بیانگر ورود سرمایه جدید به این پلتفرم است.

در حال حاضر، نرخ SOL حدود ۱۵۶ دلار می باشد و تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهند که مقاومت مهمی در ۱۵۹ دلار قرار دارد. در صورت غلبه نرخ بر این مقاومت، امکان افزایش آن تا ۲۰۰ دلار وجود دارد.