خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

ترس شدید بازار را فرا گرفت! آیا بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد؟


ترس شدید بازار را فرا گرفت! آیا بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد؟ | ایران ماین

احساسات بازار کریپتو دوباره به وضعیت «ترس شدید» بازگشته است؛ زیرا نرخ بیت‌کوین (BTC) به طور موقت به زیر ۵۶ هزار دلار سقوط کرد. در این میان، آرتور هیز، هم‌مؤسس صرافی بیتمکس نیز پیش‌بینی کرده که بیت‌کوین امکان دارد ۱۲ درصد دیگر سقوط کند و نرخ آن در آخر هفته به زیر ۵۰ هزار دلار برسد.
شاخص ترس و طمع کریپتو که احساسات و روندهای بازار را می‌سنجد، در تاریخ ۶ سپتامبر به عدد ۲۲ از ۱۰۰ رسید که بیانگر «ترس شدید» است. این شاخص هفت واحد نسبت به روز قبل نزول یافته که در وضعیت «ترس» قرار داشت. احساسات بازار کریپتو از ماه ژوئن تاکنون نوسانات زیادی بین وضعیت «ترس» و «طمع» داشته است.

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ بیت‌کوین ۲.۷ درصد نزول یافت و به پایین‌ترین لایه روزانه خود در ۵۵،۸۳۸ دلار رسید. همزمان با این افت نرخ، ۲۹.۷ میلیارد دلار از نرخ بازار بیت‌کوین نیز نزول یافت. البته در زمان نگارش این خبر، نرخ بیت‌کوین کمی بهبود یافته و اکنون در محدوده قیمتی ۵۶،۳۵۰ دلار معامله می‌شود.
ترس شدید بازار را فرا گرفت! آیا بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد؟بیت‌کوین در حالی برای بالا رفتن نرخ خود تلاش می‌کند که دلواپسی‌ها در مورد وضعیت اقتصاد ایالات متحده همچنان ادامه دارد. داده‌های شغلی آمریکا که در ۵ سپتامبر منتشر شد، کمتر از انتظار تحلیلگران اقتصادی بود و دلواپسی‌ها را در مورد احتمال افت نرخ بهره توسط فدرال رزرو بالا رفتن داده است.
سقوط نرخ بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته، باعث نزولی شدن نرخ سایر ارزهای دیجیتال اصلی نیز شده، به طوری که کل نرخ بازار رمزارزها در این بازه نزدیک به ۱ درصد نزول یافته و به ۱.۹۸ تریلیون دلار رسیده است.