خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

رکوردشکنی جدید دنیای بلاکچین در سال ۲۰۲۴؛ ثبت ۲۲۰ میلیون آدرس فعال!


رکوردشکنی جدید دنیای بلاکچین در سال ۲۰۲۴؛ ثبت ۲۲۰ میلیون آدرس فعال! | ایران ماین

بر اساس گزارش جدید کمپانی سرمایه‌گذاری اندریسن هورویتز (a16z) با عنوان «وضعیت بازار کریپتو»، فعالیت و استفاده از حوزه بلاکچین در سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود رسیده است.

این گزارش نشان می‌دهد که در سپتامبر ۲۰۲۴ حدود ۲۲۰ میلیون آدرس حداقل یک‌بار با دنیای بلاکچین تعامل داشته‌اند که این رقم سه برابر بیشتر از پایان سال ۲۰۲۳ است.

در این میان، بیشترین فعالیت در بلاکچین سولانا (SOL) با ۱۰۰ میلیون مخاطب فعال ثبت شده است. پس از آن، نیِر استاندارد (NEAR) با ۳۱ میلیون مخاطب و پلتفرم لایه دوم کوین‌بیس (Base) با ۲۲ میلیون مخاطب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین، ۱۴ میلیون نفر با پلتفرم ترون (TRX) تعامل داشته‌اند.

در همین حال، بیت‌کوین (BTC) با ۱۱ میلیون مخاطب در رتبه پنجم و بایننس چین (BNB) با ۱۰ میلیون مخاطب در رتبه ششم قرار گرفته‌اند.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده، علاقه توسعه‌دهندگان به سولانا در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۱.۲ درصد بالا رفته است. این رقم در سال گذشته ۵.۱ درصد بود. همچنین، پلتفرم بیس نیز با ۱۰.۷ درصد بالا رفتن نسبت به ۷.۸ درصد سال گذشته، در حال جذب کردن توسعه‌دهندگان بیشتری است.

به گفته a16z، یکی از دلایل بالا رفتن علاقه به دارایی‌های دیجیتال، ارائه صندوق‌های ETF بیت‌کوین و اتریوم است. مجموع دارایی‌های این محصولات در حال حاضر نزدیک به ۹۰ میلیارد دلار، به صورت آن‌چین است.

یکی دیگر از یافته‌های مهم این گزارش، توسعه چشمگیر ارز پایدار‌هاست که در سه‌ماهه دوم سال کنونی، ۸.۵ تریلیون دلار تراکنش داشته‌اند. این میزان دو برابر بیشتر از ۳.۹ تریلیون دلار تراکنش ویزا (VISA) در همان دوره زمانی است.

به گفته پژوهشگران a۱۶z، ارز پایدار‌ها به دلیل کارمزد پایین‌تر، مزیت رقابتی دارند. به‌عنوان‌مثال، ارسال یو‌اس‌دی‌ کوین (USDC) روی پلتفرم‌های لایه دوم مانند بیس کمتر از یک سنت هزینه دارد، در حالی که برای انتقالات بین‌المللی باید نزدیک به ۴۴ دلار کارمزد پرداخت شود.

این گزارش همچنین به اهمیت ارزهای دیجیتال در انتخابات آتی آمریکا اشاره کرده است. طبق گزارش‌ها، هر دو نامزد یعنی دونالد ترامپ و کامالا هریس به جامعه کریپتو نزدیک شده‌اند.

طبق نظرسنجی کمپانی گلکسی ریسرچ (Galaxy Research)، در حال حاضر ترامپ محبوبیت بیشتری در بین این جامعه دارد، ولی امید می‌رود که هریس نیز در صورت پیروزی، بیشتر از بایدن از حوزه کریپتو پشتیبانی کند.