خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

سه‌چهارم بیت‌کوین‌ها قفل شده‌اند! نشانه‌ای برای افزایش قریب‌الوقوع نرخ؟


سه‌چهارم بیت‌کوین‌ها قفل شده‌اند! نشانه‌ای برای افزایش قریب‌الوقوع نرخ؟ | ایران ماین

بر اساس داده‌های بلاکچینی موجود، حدود سه‌چهارم از بیت‌کوین‌های در جریان طی حداقل شش ماه گذشته جابه‌جا نشده‌اند.

این اطلاعات از نمودار هودل‌ویو (Hodl Wave) پلتفرم گلس‌نود (Glassnode) به دست آمده که با استفاده از داده‌های بلاکچین، تصویری کلی از بیت‌کوین‌هایی که در کیف‌پول‌ها نگهداری می‌شوند و آخرین زمان جابه‌جایی آن‌ها، ارائه می‌دهد.

این آمار بیانگر بالا رفتن چشمگیری نسبت به هفته گذشته است. در تاریخ ۱۱ آگوست، داده‌های این پلتفرم نشان می‌داد که تقریباً ۴۵ درصد از کل موجودی بیت‌کوین‌ها به مدت حداقل شش ماه جابه‌جا نشده‌اند.

ولی اکنون، علی‌رغم اینکه نرخ این دارایی از سقف تاریخی خود ۲۱ درصد نزول یافته، این رقم به حدود ۷۴ درصد رسیده است.percent-bitcoin-hodled-6-months-hodl-wave-chart

این امر حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیشتر به نگهداری بیت‌کوین‌های خود به عنوان یک ابزار ذخیره نرخ علاقه‌مند شده‌اند و احتمالاً انتظار دارند نرخ‌ آن در آینده بالا رفتن یابد. این روند نگهداری باعث نزول موجودی بیت‌کوین برای خرید و فروش شده و می‌تواند به بالا رفتن نرخ این رمزارز منجر شود.

در همین حال، جیمز چک (James Check)، بررسی‌کننده بلاکچین، در پستی که در تاریخ ۱۹ آگوست منتشر کرد، اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد از دارندگان کوتاه‌مدت بیت‌کوین، نشان‌های خود را با قیمتی بالاتر از نرخ فعلی خریداری کرده‌اند و اکنون در ضرر هستند.

وی هشدار داد که این افراد امکان دارد احساس وحشت‌ کنند و با فروش گسترده دارایی‌های خود، به نزول بیشتر نرخ دامن بزنند.

در حال حاضر، احساسات در بازار همچنان نزولی است و شاخص ترس و طمع بیت‌کوین به عدد ۲۸ رسیده که بیانگر ترس است.

نرخ بیت‌کوین در آخر هفته به بیش از ۶۰ هزار دلار صعود کرد، ولی پس از آن دوباره نزول یافته و در زمان نگارش این خبر به ۵۸,۶۰۰ دلار رسیده است.