خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

صرافی FTX در آستانه بازپرداخت ۱۶ میلیارد دلاری؛ آماده موج جدید تقاضا باشید!


صرافی FTX در آستانه بازپرداخت ۱۶ میلیارد دلاری؛ آماده موج جدید تقاضا باشید! | ایران ماین

هفته آینده می‌تواند نقطه عطفی برای بازار رمزارزها باشد؛ زیرا روند بازپرداخت‌های صرافی ورشکسته FTX آغاز خواهد شد که یکی از مورد انتظارترین رویدادهای بازار به شمار می‌آید.

تحلیلگران معتقدند که بازپرداخت حدود ۱۶ میلیارد دلار به معامله‌گران کریپتو می‌تواند باعث بالا رفتن تقاضا برای بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها شود و فرصتی عالی برای سرمایه‌گذارانی باشد که در اصلاح بازار طی ماه آگوست، فرصت سرمایه‌گذاری را از دست داده‌اند.

پس از فروپاشی، صرافی FTX استراتژی تجدید نهاد خود را بازبینی کرده و برنامه‌ای را برای بازپرداخت به کاربران متضرر ارائه داده است.

با این حال، طلبکارانی که تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ درخواستی ارائه نداده‌اند، دیگر واجد شرایط دریافت وجه نخواهند بود. همچنین، بر اساس اسناد ورشکستگی، طلبکاران FTX تنها ۱۰ تا ۲۵ درصد از مطالبات خود را دریافت خواهند کرد.

این بازپرداخت‌ها احتمالاً منجر به ایجاد یک روند صعودی بزرگ در بازار خواهند شد؛ چرا که انتظار می‌رود بسیاری از سرمایه‌گذاران وجوه دریافتی را مجدداً در ارزهای دیجیتال پیشرو مانند بیت‌کوین و سولانا سرمایه‌گذاری کنند.

با این حال، در این میان اختلافاتی نیز وجود دارد. یکی از وکلای طلبکاران FTX با بازپرداخت وجوه به صورت دلار به جای رمز ارز مخالف است.

همچنین، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دلواپسی‌هایی راجع به برنامه بازپرداخت با استفاده از ارز پایدار‌ها مطرح کرده که امکان دارد باعث تأخیر در این روند شود.

به دلیل این اختلافات، اجرای بازپرداخت‌ها توسط این صرافی همچنان با چالش‌هایی همراه است و امکان دارد تا زمان حل این مسائل به تعویق بیافتد.