خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

فاندینگ ریت بایننس برای سومین بار منفی شد! آیا BNB به ۵۲۳ دلار سقوط می‌کند؟


فاندینگ ریت بایننس برای سومین بار منفی شد! آیا BNB به ۵۲۳ دلار سقوط می‌کند؟ | ایران ماین

فاندینگ ریت بایننس برای سومین بار از سال ۲۰۲۳ به حالت منفی درآمده‌ است. این اتفاق بیانگر احساسات نزولی و نزول تقاضا برای پوزیشن‌های لانگ بایننس کوین (BNB) در میان بالا رفتن حجم فروش و مناقشات خارجی است.

با توجه به داده‌های پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت، معمولاً هر زمان که فاندینگ ریت بایننس منفی شده، پیش از حرکات بزرگ بازار بوده است.

زمانی که فاندینگ ریت مثبت باشد، بیانگر احساسات صعودی است. با این حال، منفی شدن مجدد فاندینگ ریت بایننس، نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال پیش‌بینی رکودهای بیشتر بازار هستند و ترس‌های مرتبط با چرخه‌های بیت‌کوین در سپتامبر را منعکس می‌کنند.

علاوه بر این، جنجال‌های اخیر بایننس که شامل همکاری با حکومت‌ها برای مسدود کردن حساب‌ها می‌شود، شرایط بازار را بدتر کرده است.

به‌ویژه، اتهام مسدود کردن حساب‌های فلسطینی به درخواست اسرائیل امکان دارد باعث شده باشد که بسیاری از مسلمانان دارایی‌های خود را از بایننس خارج کنند. این عوامل خارجی می‌توانند باعث نزول تقاضا برای پوزیشن‌های لانگ و بالا رفتن حجم فروش شوند.

این روند منفی فاندینگ ریت بایننس، اثر قابل‌توجهی بر بایننس کوین داشته است. طی ۳۰ روز گذشته، بایننس کوین نزول ۷.۶۲ درصدی داشته و نرخ آن به ۵۳۵.۴۸ دلار رسیده است.

این بیانگر نزول چشمگیری نسبت به اوج اخیر خود یعنی ۵۹۸ دلار در دو هفته قبل است.third-negative-funding-rate-reading-for-bnb-since-2023-raises-concerns

همچنین، طی هفته گذشته شاخص قدرت نسبی (RSI) از ۶۲ به ۴۶ نزول یافته و لیکویید شدن‌های پوزیشن‌های لانگ به ۱.۱ میلیون دلار رسیده است که بر شدت احساسات نزولی تأکید می‌کنند.

قابل توجه است که نزول تقاضا برای پوزیشن‌های لانگ با نزول فاندینگ ریت وزنی بر اساس سود باز تأیید می‌شود؛ که علی‌رغم بهبود متوسط، همچنان پایین است.

در چنین شرایطی، با ادامه حجم فروش و احساسات نزولی، امکان دارد نرخ BNB به لایه پشتیبانی ۵۲۳ دلار نزول یابد.