خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

بررسی داده های آنچین: عملکرد لایتکوین در نوامبر


در بحبوحه بهبود جهانی شرایط بازار در ماه گذشته، فضای کریپتو در ماه نوامبر شاهد یک جهش ماهانه در حجم ارزش بازار خود بود. قابل ذکر است، پروژه های برتر مانند SOL و AVAX، با رکورد رشد ماهانه بیش از 50٪ عملکرد قوی از خود نشان دادند. برخی از پروژه ها علیرغم عملکرد قیمتی غیرقابل توجه، در حال برداشتن گام های آرام در زمینه های دیگر هستند. به عنوان مثال، لایت کوین، یک پروژه طولانی مدت با سابقه 12 ساله، ماه گذشته از نظر تعداد پرداخت از بیت کوین پیشی گرفت و به پرکاربردترین رمزارز برای انجام تراکنش‌ها تبدیل شد.

 


منبع: بیت پی

برای محصولات مالی، قیمت های بازار گاهی اوقات می تواند یک شاخص عقب مانده باشد. امروز، میخواهیم عملکرد لایتکوین را در ماه گذشته از طریق داده های آنچین، و به دور از قیمت ها، بررسی کنیم.

کارمزد تراکنش (کارمزد ماینر)

راه اندازی پروتکل Ordinals باعث ظهور توکن ها و استانداردهای پروتکل بیشتری شده است. در 2 مه 2023، جامعه لایت کوین LTC-20 را منتشر کرد، یک فورک از BRC-20. این حرکت پویایی های جدیدی را برای اکوسیستم LTC به ارمغان آورده است که منجر به رشد تصاعدی در حجم تراکنش ها شده است. این موضوع، همراه با بازگشت مجدد بازار در ماه نوامبر، کل شبکه را دوباره فعال کرد.

 

 منبع: OKLINK

طبق گفته OKLink، لایت کوین تراکنش های روزانه بالاتر از میانگین را در پنج روز در ماه نوامبر ثبت کرد. به طور خاص، این شبکه 1.32 میلیون تراکنش را در 14 نوامبر تسهیل کرد و 23.21 LTC را برای ماینرها به ارمغان آورد. به طور کلی، ماه نوامبر شاهد تقریباً 5.74 میلیون تراکنش در بلاک چین لایت کوین بود که حدود 25800 دلار کارمزد برای ماینرها کسب کرد. در مقایسه با ارقام ثبت شده در ماه اکتبر، حجم تراکنش‌های لایتکوین 67.5 درصد رشد کرد در حالی که کارمزد ماینرها تنها 11.53 درصد افزایش یافته. فعالیت و شتاب رشد لایت کوین در ماه نوامبر نیز از روند مورد انتظار پیروی کرد.

نقدینگی

در بازار کریپتو، نقدینگی یک مفهوم حیاتی است. نقدینگی بالا به معنای تجربه معاملاتی بهتر و استراتژی های معاملاتی انعطاف پذیرتر است. برای سرمایه گذاران، نقدینگی فراوان امکان خرید و فروش آسان یک ارز دیجیتال را بدون تغییر قیمت آن فراهم می کند. بنابراین، نقدینگی فراوان نشانه بازار سالم است.

 

 منبع: Chainalysis

داده های Chainalysis نشان می دهد که در 90 روز گذشته، دارایی های LTC با نقدینگی بالا 3.8٪ افزایش یافته است. این تعادل بین خریداران و فروشندگان به ثبات بیشتر بازار کمک کرده و آن را در برابر دستکاری‌ها مقاوم تر کرده است.

دارایی نهنگ‌ها

نهنگ‌‌های کریپتو معمولاً به افراد یا نهادهایی اطلاق می‌شوند که مقدار قابل توجهی از دارایی‌‌های یک رمزارز را در اختیار دارند. آنها با سرمایه هنگفت خود می توانند تاثیر زیادی بر بازار داشته باشند. این نهنگ ها به عنوان بازیگران کلیدی بازار، اغلب میلیون ها یا حتی میلیاردها کوین نزد خود نگه می دارند. با این حال، تمرکز بیش از حد دارایی ها با خاصیت غیرمتمرکز بودن کریپتو در تناقض است.

به گفته کاوشگر بلاک چین، 10 آدرس برتر، 14.13 درصد از کل عرضه LTC را کنترل می کنند، در حالی که 100 دارنده برتر، 42.19 درصد از LTC را در اختیار دارند. در مقایسه، Dogecoin، یکی دیگر از رمزارزهای اصلی، به طور قابل توجهی کمتر غیرمتمرکز است: 10 آدرس برتر، 45.48٪ از کل عرضه DOGE را کنترل می کنند، و 100 دارنده برتر، 66.14٪ از DOGE را در اختیار دارند.

هشریت شبکه و سختی استخراج

از زمان انجام شدن بی نقص هاوینگ سوم LTC در اوایل آگوست امسال، هشریت LTC روند صعودی داشته است. علیرغم کاهش عرضه در بازار به دلیل هاوینگ، تقاضا برای لایت کوین افزایشی نداشته است و از رشد قیمت جلوگیری می کند. در همین حال، میزان شور و شوق برای استخراج LTC در حال کاهش است، زیرا استخراج آن مانند قبل سودآور نیست. برخی از تجهیزات استخراج به دلیل عدم سودآوری به اجبار تعطیل می شوند. علاوه بر این، LTC با قیمت فعلی خود در جذب ماینرهای جدید شکست خورده است. در نتیجه، هشریت LTC در حدود 1 PH/s متوقف شده است.

 

توجه: طبق رتبه‌بندی سود استخراج ViaBTC، تنها چند دستگاه برتر استخراج ASIC سود روزانه بیش از 1 دلار را می‌‌دهند.

خبر خوب این است که تنظیمات نزولی متعدد در سختی ماینینگ باعث شده است که استخراج LTC کمتر رقابتی باشد. سختی استخراج LTC اکنون 26.08M است که انتظار می رود در تعدیل بعدی به 24.75M (-5.1%) کاهش یابد. این توسعه نویدبخش بهبود سودآوری استخراج LTC برای ماینرهای فعال است. برای ماینرهایی که به پتانسیل آینده LTC اطمینان دارند، اکنون زمان خوبی برای جمع آورس کوین‌های بیشتر است.

با نزدیک شدن به پایان سال 2023، خوش بینی در بازار کریپتو حاکم شده است که ناشی از یک سری رویدادهای مطلوب است: فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به تعویق انداخته، روایت هوش مصنوعی به رونق خود ادامه می دهد و قیمت بیت کوین پس از 18 ماه به 40000 دلار بازگشته است. . با این حال، اخبار مثبت در مورد لایت کوین کمیاب به نظر می رسد. آیا لایت کوین در این ماه پایانی می تواند از سایه ها رهایی یابد و دوباره شهرت خود را به دست آورد؟ باید صبر کنیم و ببینیم.

* سلب مسئولیت: مقاله فقط برای ارجاع است و هیچ توصیه مالی ارائه نمی دهد.


0 رای
امتیاز از خریداران