دیدگاه ها

معرفی ارز دیجیتال ایاس (EOS)


eos

ارز دیجیتال ایاس مبتنی بر شبکه EOS.IO می باشد که در سراسر دنیا برای اجرای نرم افزار های غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می گیرد. کاربران برای انجام تراکنش ها در شبکه ایاس هیچ کارمزدی را پرداخت نمی کنند. در این سیستم، اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین به روشی مشابه اپلیکیشن های مبتنی بر وب مانند ارائه دسترسی ایمن و احراز هویت، جمع آوری داده ها، مدیریت دسترسی و ... ارائه می شوند.  هدف اصلی این شبکه ایجاد بلاک‌چینی غیرمتمرکز با سرعت پردازشی بسیار بالا که در آن امکان ساخت قرادادهای هوشمند وجود داشته باشد.

تاریخچه ارز ایاس

در سال 2017 شرکت Block.one ارز دیجیتالی خود را با نام ایاس (EOS) منتشر کرد و در اوایل توکن ها بر روی شبکه اتریوم قرار داشتن و در کیف پول های اتریوم ذخیره می شد و در سال 2018 توکن ها بر روی شبکه اصلی ایاس انتقال یافتند. پروژه ایاس توانست در مدت یکسال 4 میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

ویژگی های ارز ایاس

کارمزد: برای انجام تراکتش ها و معامله در شبکه ایاس هیچ کارمزدی کاربران نباید پرداخت کنند.

مقیاس پذیری: ایاس نیز مانند اتریوم از برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می کند با این تفاوت که سرعت پردازش بالاتری نسیت به اتریوم دارد.

مزایا

  1.  این بلاک چین با استفاده از روش های مقیاس پذیری توانسته است  از میلیون ها کاربر پشتیبانی کند.
  2.  به دلیل اینکه کاربران هیچ کارمزدی برای انجام تراکنش ها در شبکه ایاس پرداخت نمی کنند، توانسته است در بین کاربران محبوبیت فراوانی را بدست آورد.

معایب

به دلیل اینکه از شبکه ایاس از مکانیسم اجماع DPOS استفاده می کند، تنها قادر به تولید 21 بلاک در ثانیه است که این در مقابله با ارزهایی مانند اتریوم، نقطه ضعف محسوب می شود.

تفاوت ایاس با اتریوم

  1. کاربران در شبکه ایاس می توانند قراردادهای هوشمند را بروزرسانی کنند اما در شبکه اتریوم امکان بروز رسانی وجود ندارد
  2. در شبکه اتریوم، کاربران برای انجام تراکنش ها باید کارمزدی را تحت عنوان گس پرداخت کنند و این درحالی است که تنها توسعه دهندگان باید کارمزد در شیکه ایاس پرداخت کنند و کاربران هیچ کارمزدی پرداخت نمی کنند.

کیف پول های ارز ایاس

walletکیف پول Lumi: این کیف پول رایگان امکان نگهداری بیش از 1200 ارز را دارد و برای استفاده از آن نیاز به ثبت نام نیست و امنیت بالای آن توسط کلید های خصوصی تامین می شود.

Lumi

walletکیف پول Edge:  این کیف پول به کاربران اجازه‌ی ارسال و دریافت 12 نوع ارز دیجیتال از جمله ایاس و اتریوم را می‌دهد و هم از سیستم عامل اندروید و ios پشتیبانی می کند.

edge

walletکیف پول im token wallet: برای سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس طراحی شده است که از ایاس و انواع ارز یا توکن‌های استاندارد ERC20 پشتیبانی می‌‌کند. این کیف پول دیجیتال به کاربرانش اجازه می‌دهد بدون ذخیره شدن اطلاعاتشان به بلاک چین دسترسی داشته باشند

im token wallet

walletکیف Legder Nano X: این کیف پول هم همانند نسخه S از پروتکل لجر استفاده می کند و همچنین این کیف پول هم امنیت یکسانی مانند نسخه S دارد، از مزایای این کیف پول میتوان به بلوتوثی بودن این کیف پول برای اتصال با موبایل و کامپیوتر، پشتیبانی از سیستم IOS و نگهداری بلند مدت ارزها اشاره کرد.

legder nano x

خرید ارز ایاس

برای خرید ارزهای دیجیتال باید به صرافی های معتبر مراجعه کرد و همچنین برای خرید باید صرافی هایی انتخاب کرد که حجم معاملات بیشتری دارد و صرافی های خارجی کارمزد کمتری نسبت به صرافی های ایرانی دارد. ارز دیجیتال ایاس را می‌توان از صرافی‌هایی که این ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند، خریداری نمود. در ادامه تعدادی از این صرافی‌ها معرفی می‌گردد.

صرافی Binance: صرافی بایننس روزانه حجم معاملات زیادی را به خود اختصاص داده است و در بین کاربران خود محبوبیت زیادی دارد و همچنین صرافی بایننس از ارزهایی همچون بیت کوین، گراف، ایاس و غیره پشتیبانی می کند.

صرافی ShapeShift: یکی دیگر از راه های ساده برای تبدیل ارزهای دیجیتال ShiftSite است. این پلتفرم رابط کاربری ساده ای دارد و هر کسی می تواند ارز خود را به راحتی تبدیل کند. این سیستم ارز شما را ذخیره نمی کند، بنابراین دیگر لازم نیست نگران مسدود شدن حساب و دارایی خود باشید. این صرافی از امنیت بالایی برخوردار است.

آینده ارز ایاس

با توجه به ویژگی‌های ارز دیجیتال ایاس ، می‌توان به آینده آن امیدوار بود زیرا این ارز توانایی رقابت و عملکرد بهتر از ارز دیجیتال اتریوم را دارد. این ارز در اوایل کار خود با قیمت 1.03 دلار معامله می شد و طی سال ها توانست پیشرفت چشم گیری داشته باشد و بر اساس پیش بینی تحلیل گران می تواند تا سال 2023 به 11 دلار افزایش قیمت پیدا کند. از جمله  عواملی که می تواند در قیمت این ارز تاثیرگذار باشد، تعداد عرضه و تقاضا است که هرچقدر تعداد خریداران از تعداد فروشندگان بیشتر باشد، به معنی این است که نرخ تقاضا بیشتر از عرضه است و ابن باعث افزایش قیمت می شود و زمانی که تعداد فروشندگان از تعداد خریداران بیشتر باشد، باعث افت قیمت می شود.


0 رای
امتیاز از خریداران