خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

رویکردهای هاوینگ LTC : چه چیزی LTC را به بهترین آلتکوین تبدیل می کند؟


لایت کوین با ارزش بازار بیش از 6.6 میلیارد دلار، اکنون به طور پایدار رتبه دوازدهم را در بین تمام ارزهای دیجیتال دارد و بدون شک یکی از موفق ترین پروژه های آلت کوین است. در زمان اوج خود، حجم تراکنش 24 ساعته لایت کوین از 576,000 تراکنش  فراتر رفت و با بیت کوین پیشرو ترین ارز دیجیتال، رقابت کرد. این موضوع همچنین لایت کوین را به یکی از محبوب ترین رمزارزها تبدیل می کند. لایت کوین در طی 12 سال پر از فراز و نشیب، توانست از بسیاری از پروژه های مبهم متمایز شود و موقعیت خود را به عنوان یک آلتکوین برتر در یک بازار رقابتی شدید حفظ کند. اما داستان لایت کوین چیست؟

 

سوابق لایت کوین

بیایید ابتدا پیشینه لایت کوین را بررسی کنیم. از زمان انتشار وایت پیپر بیت کوین در نوامبر 2008، مفهوم ارز دیجیتال همتا به همتا در یک جامعه کوچک محبوبیت پیدا کرد. با افزایش ارزش بیت کوین به عنوان وسیله ای برای معامله، قیمت آن افزایش یافت و آلتکوین ها در بازار نمایان شدند.

این جنون عمیقاً بر چارلی لی، فارغ التحصیل MIT و کارمند سابق گوگل تأثیر گذاشت. در نوامبر 2011، او لایت کوین را بر اساس اصول فنی اساسی بیت کوین توسعه داد و از آن به عنوان نسخه «لایت» بیت کوین یاد کرد.

مزایای لایت کوین

لایت کوین دارای موقعیت‌یابی واضح است: هدف آن این است که نسخه سبک وزن بیت کوین با بهبود در سرعت تولید بلوک، با توان عملیاتی تراکنش در عرضه کل باشد.

بهینگی اول : بیت کوین تقریباً در هر 10 دقیقه یک بلاک تولید می کند، در حالی که تنها 2.5 دقیقه طول می کشد تا لایت کوین همین کار را انجام دهد. این بدان معناست که توان عملیاتی لایت کوین نیز تقریباً چهار برابر بیت کوین است. علاوه بر این، لایت کوین کارمزد تراکنش ناچیزی را ارائه می‌کند که به طور متوسط حدود 0.01 دلار است.

بهینگی دوم : بیت کوین دارای عرضه کلی 21 میلیون رقم است، در حالی که عرضه لایت کوین به 84 میلیون محدود شده است، یعنی چهار برابر بیشتر از بیتکوین.

بهینگی سوم : از نظر الگوریتم، بیت کوین از الگوریتم  SHA-256  استفاده می کند، در حالی که لایت کوین از الگوریتم  Scrypt استفاده می کند. از آنجایی که الگوریتم Scrypt کارآمدتر از SHA-256 است، استخراج لایت کوین مولدتر است و آن را برای ماینرهای کوچک مناسب تر می کند. علاوه بر این، پذیرش Scrypt باعث می شود لایت کوین غیرمتمرکزتر از بیت کوین باشد.

 

جامعه سازی

 

اگر تنها عامل لازم برای موفقیت بهینه سازی سورس کد بیت کوین بود، آلتکوین هایی مانند Primecoin (XPM)، Moleculecoin (MOL)  و Megacoin (MEC)  به مرور زمان در زباله دان تاریخ مدفون نمی شدند. در فضای رمزارزها، جامعه سازی کلید توسعه یک پروژه است. چارلی لی به عنوان بنیانگذار لایت کوین، در جامعه بسیار فعال است. او اغلب برای اعضای جامعه پشتیبانی فنی و مشاوره ارائه می دهد که بهبود مستمر لایت کوین را تضمین می کند.

علاوه بر این، بنیاد لایت کوین، به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی، نقش مهمی در توسعه و ارتقای لایت کوین ایفا کرده است و به این پروژه کمک می کند تا به رسمیت شناخته شود و در سراسر جهان مورد پذیرش قرار گیرد. بر اساس ارقام مربوطه، در سراسر جهان، بیش از 2000 تاجر و فروشگاه اکنون پرداخت هایLTC  را می پذیرند.

مکانیزم هاوینگ ثابت

برای کاهش تورم، چارلی لی تصمیم گرفت که پاداش استخراج لایت کوین درهر 840000 بلاک تقریباً هر چهار سال به نصف کاهش یابد، که با مکانیسم هاوینگ بیت کوین مطابقت دارد. بیت کوین سومین دور از هاوینگ خود را در ماه مه 2020 شاهد بود و لایت کوین نیز سومین هاوینگ خود را در آگوست امسال انجام خواهد داد و پاداش بلاک را از 12.5 LTC به 6.25 LTC کاهش می دهد.

 

56 روز تا هاوینگ LTC  فاصله داریم منبع: ViaWallet Explorer

 

با گذشت زمان، پاداش استخراج LTC به کاهش خود ادامه می‌دهد و هجوم عرضه‌ی لایتکوین‌های جدید به بازار را کاهش می‌دهد و این رمزارز را کمیاب‌تر می‌کند. علاوه بر این، بر اساس روندهای تاریخی، هر هاوینگ نشانگر آغاز یک بازار صعودی جدید است.

لایت کوین با وجود تدابیر صحیح، علیرغم گذارهای متعدد بازار از خرسی به گاوی، انعطاف‌پذیر باقی مانده است. امسال، ارزش بازار لایت کوین از 6.6 میلیارد دلار فراتر رفته است و هشریت آن نیز به بالاترین حد خود رسیده است و به 924.45 TH/s  رسیده است. این ارقام به طور کامل نشان دهنده اعتماد تزلزل ناپذیر سرمایه گذاران و ماینرها به لایت کوین است.

قیمت LTC  در 7 ژوئن 2023 90.45 دلار است که رشد 24 ساعته 2.3٪ را نشان میدهد. اگر از نزدیک قیمت LTC  را دنبال می‌کنید و می‌خواهید پیش‌بینی‌های خود را برای قیمت آینده LTC  به اشتراک بگذارید، مسابقه پیش‌بینی قیمت LTC  دلاری را در ViaBTC، بزرگترین استخر استخراج LTC  جهان، از دست ندهید. در طول این رویداد، شرکت‌کننده‌ای که دقیق‌ترین پیش‌بینی قیمت را داشته باشد، می‌تواند جوایز نقدی شگفت‌انگیزی برنده شود!

برای اطلاع از رویدادهای شگفت انگیز بیشتر ما را دنبال کنید:

وب سایت: www.viabtc.com

تلگرام: https://t.me/ViaBTCOfficialPersian

توییتر: @ViaBTCPersian

درباره ViaBTC

ViaBTC، که در می 2016 تأسیس شد، خدمات حرفه ای، کارآمد، ایمن و پایدار استخراج رمزارزها را برای بیش از یک میلیون کاربر در بیش از 130 کشور و منطقه در سراسر جهان، به ارزش استخراجی ده ها میلیارد دلار، ارائه کرده است. این استخر ماینینگ پیشرو و فراگیر، خدمات ماینینگی را ارائه می دهد که بیش از ده رمزارز اصلی را شامل می شود که شامل BTC، LTC  و KAS می شود. ViaBTC با پشتیبانی از خدمات یک مرحله ای که ViaBTC Pool، CoinEx Exchange  و ViaWallet را پوشش می دهد، تلاش می کند تا ابزارهای پشتیبانی بیشتر، پایدارتر و کارآمدتر و همچنین خدمات استخراج بهینه تر و همچنین تجربه کاربری بهتر برای محصولات خود را به کاربران جهانی‌اش ارائه دهد.