دیدگاه ها

بیت کوین گلد چیست؟


bitcoin gold

معرفی بیت کوین گلد

Bitcoin Gold یا BTG Encrypted Currency یک ارز دیجیتال منبع باز است که در 24 اکتبر 2017 معرفی شد. بیت کوین گلد یک هارد فورک بیت کوین است که با تغییر الگوریتم استخراج و عدم تمرکز آن ، شرایط را برای افراد علاقمند به استخراج ارزهای رمزنگاری شده بهبود بخشیده است.ارز دیجیتال بیت کوین گلد یک پروژه اجتماعی است که در سال 2017 با هدف تغییر مفهوم استخراج بیت کوین در بلاک چین راه اندازی شد. توسعه دهندگان این ارزهای رمزنگاری شده معتقد بودند که فرآیند استخراج بیت کوین بسیار متمرکز است و در واقع کل وضعیت به نفع کسانی است که دارای سیستم های استخراج فوق العاده قدرتمند هستند. نتیجه این بود که شرکت های بزرگ کنترل شبکه بیت کوین را در دست گرفتند ، وضعیتی که هدف نهایی ارزهای غیر متمرکز و همتا به همتا را که بیت کوین برای آنها ایجاد شده بود تغییر داد!

به همین دلیل ، بیت کوین گلد برای حمایت از مردم عادی ایجاد شد. بنابراین ، می توان گفت که ارز دیجیتال بیت کوین گلد یک چنگال و جایگزین بلاک چین بیت کوین است که برای ایجاد تعادل در شرایط استخراج ارزهای رمزنگاری شده ایجاد شده است. هدف بیت کوین گلد ایجاد شبکه ای است که در آن هرکسی ، در هر نقطه از جهان ، می تواند در فرآیند استخراج با استفاده از سخت افزار مشترک موجود شرکت کند.

روش کار بیت کوین گلد

بیت کوین گلد از پروتکل اثبات کار برای متعادل کردن قدرت محاسبه برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده استفاده می کند. با استفاده از این شبکه جدید ، هرچه ماینرها بیشتر سعی کنند ماین کنند ، احتمال افزودن یک بلوک به بلوک های قبلی بیشتر است.بیت کوین گلد از بسیاری جهات نسخه اصلی خود ، بیت کوین را دنبال می کند ، اما تفاوت اصلی در الگوریتم Equihash Proof of Work است. Equihash به کاربران ارزهای رمزپایه اطمینان می دهد که استفاده از سخت افزار ویژه شانس موفقیت آنها را در استخراج ارزهای رمزنگاری شده افزایش نمی دهد. این ایده که بیت کوین دیجیتال برای ذخیره موقت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های بیت کوین گلد

  • فرمت آدرس منحصربه‌ فردی دارد.
  • بیت کوین گلد از الگوریتم تعدیل سختی به نام DigiShield استفاده می‌کند.
  • اگرچه چندی پیش بیت کوین گلد معرفی نشد ، اما خرید و فروش آن تقریباً در همه صرافی های ارزهای دیجیتال امکان پذیر است.
  • Equihash به عنوان یک الگوریتم اثبات کار در مقایسه با سایر ارزهای رمزنگاری شده که از SHA256 استفاده می کنند.

تفاوت الگوریتم Equihash و SHA256

تغییر اصلی که منجر به شکل گیری هارد فورک بیت کوین شد ، انتخاب یک الگوریتم هش متفاوت بود که اثبات آن را برای ASIC ها دشوارتر می کند. در واقع ، الگوریتم جدید بر ارائه حافظه مورد نیاز برای پردازش تمرکز دارد تا افزایش قدرت ASIC ها. از آنجا که ASIC های قدرتمند به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند ، محدودیت های حافظه مانع از آن می شود که سهم زیادی از پاداش استخراج را به دست آورند.بلاک چین فعلی از یک الگوریتم هش به نام SHA-256 برای اثبات کارکرد خود استفاده می کند. بنیان گذاران بیت کوین گلد به جای آن از الگوریتم دیگری به نام Equihash استفاده می کنند.

کیف پول های نرم افزاری بیت کوین گلد

Coinomi: کوینومی یکی از قدیمی ترین کیف پول ها برای ذخیره بیت کوین گلد است که برای پلتفرم های اندروید،  ios و کامپیوتر های شخصی در دسترس هست.

Coinomi

ویژگی های کیف پول Coinomi

  1. قابلیت نصب در سیتم عامل اندروید وios
  2. برای اجرا نیاز به دانلود بلاک چین نیست
  3. قابلیت مخفی سازی تراکنش ها را ندارد

کیف Atomic: یکی از محبوب ترین کیف پول ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال است که سه ویژگی امنیت، ناشناس بودن و تمرکز زدایی را دارا می باشد. این کیف پول برای اندروید، ios، ویندوز، لینوکس و مک در دسترس می باشد.

Atomic

مزایای کیف Atomic

  1. دارای رابط کاربری ساده و جذاب
  2. دارای نسخه های مختلف برای انواع پلتفرم ها
  3. پشتیبانی از اکثریت ارزهای دیجیتال

کیف پول های سخت افزاری بیت کوین گلد

کیف Legder Nano X: این کیف پول برای ارتباط با سیستم از کابل USB و هم از بلوتوث استفاده می کند. این کیف پول دارای یک باتری است وهمچنین امکان جابجایی آسان و ارتباط بی سیم را دارا می باشد.

مزایای کیف Legder Nano X

  1. امنیت بسیار بالا
  2. داشتن باتری
  3. از اکثریت ارزهای دیجیتال پشتیانی می کند
  4. داشتن ارتباط هم با بلوتوث و هم با کابل USB

کیفTrezor T :این کیف پول که توسط شرکت ساتوشی لبز ساخته شده است، این کیف پول بر خلاف نسخه ONE از کاردانو و ریپل و چندین ارز دیگر پشتیبانی می کند.

Trezor T

مزایای کیف Trezor T

  1. دارای فضایی کارت حافظه
  2. داشتن صفحه نمایش لمسی
  3. پشتیبانی قوی
  4. پشتیبانی از اکثریت ارزهای دیجیتال

رقبای بیت کوین گلد

  • بیت کوین: بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیر متمرکز است ، به این معنی که تحت کنترل مدیر یا بانک مرکزی نیست. شبکه بیت کوین یک شبکه همتا به همتا است و معاملات مستقیماً بین کاربران از طریق رمزنگاری بدون هیچ واسطه ای انجام می شود.
  • بیت کوین کش: این شاخه ای از بیت کوین است که در سال 2017 معرفی شد. در 15 نوامبر 2018 بیت کوین کش به بیت کوین کش و بیت کوین SV  تقسیم شد. بیت کوین کش با فراهم آوردن شرایط برای انجام معاملات ارزهای رمزنگاری شده با هزینه بسیار کم ، قصد دارد در آینده توجه مشاغل آنلاین را به خود جلب کرده و به اولین انتخاب برای تراکنش های مالی بزرگ تبدیل شود.

آینده بیت کوین گلد

بیت کوین گلد یک پروژه رایگان و منبع باز است که توسط گروه کوچکی از علاقه مندان به بیت کوین ایجاد شده است تا هدف اصلی بیت کوین از تمرکززدایی را پیش ببرد. این ارز رمزنگاری شده به جای پروتکل SHA-256 از الگوریتم Equihash استفاده می کند. این تغییر در الگوریتم امکان استخراج بیت کوین گلد با استفاده از GPU های سنتی را فراهم کرده است.


0 رای
امتیاز از خریداران