دیدگاه ها

نحوه کارکرد ماینر


نحوه کارکرد ماینر

قبل از اینکه بخواهیم به مبحث کارکرد ماینر بپردازیم، باید بدانید که در ابتدا ماینر چیست، اکثر افراد در جامعه فکر می کنند که ماینرها در واقع دستگاه های عجیب و غریبی هستند که برای استفاده از آنها نیاز به دانش و مهارت بسیار بالایی است، که در واقع این یک فرضیه غلط است، در واقع کامپیوتر شما هم می تواند یک ماینر محسوب شود.  

ماینر چیست؟

دستگاه ماینر با توان محاسباتی بالا و قدرت هش ریت بیشتری نسبت به کامپیوتر های شخصی، در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند.
دستگاه های ماینر تنها برای استخراج ارزهای دیجیتال ساخته شده اند، هر ارزی که در جهان در سراسر که به صورت عمومی ارائه می شود که قابل استخراج هست مانند طلا که که باید از معادن با استفاده از تجهیزات استخراج کرد، برای استخراج ارز دیجیتال همانند طلا نیاز به تجهیزات دارد که برای استخراج ارز باید از ماینر استفاده کرد.

در واقع هر سخت افزاری قابلیت ماینینگ دارد و می تواند ارز دیجیتال استخراج کند. با شدت گرفتن بیت کوین و افزایش تعداد استخراج کنندگان ارز دیجیتال، فرآیند استخراج رفته سخت تر می شود و فرآیند استخراج با کامپیوتر های خانگی اصلا به صرفه نیست و باید از دستگاه های مخصوص این کار استفاده کرد

ماینر چطوری کار میکند؟

ماینینگ فرآیند تایید و ثبت تراکنش های ارز دیجیتال با اداره کل توزیع ماینینگ است. این فرآیند به تمرکززدایی شبکه ارزهای دیجیتال و افزایش امنیت شبکه کمک می کند که در نهایت منجر به ایجاد ارزهای دیجیتال جدید می شود. تراکنش های تایید شده به راحتی در بلوک ها گروه بندی می شوند و برای افزودن این بلوک های جدید به بلاک چین موجود، یک معم رمزنگاری بسیار پیچیده وجود دارد که باید حل شود. هر سیستمی که این معما را حل کند پاداش می گیرد.

در شبکه نودهای زیادی در جریان هستند که ماینر یکی از این نودها محسوب می شود. هر ماینر که موفق شود محسابات را مربوط به یک واحد را به اتمام برساند، سایر نودها را با خبر می کند تا دیگر روی آن واحد محاسبات انجلم ندهند. نودی که بتواند محسابات را حل کند پاداش دریافت می کند و این پاداش همان مقدار ارزی هست که می تواند استخراج کند. پس از حل شدن مسائل ریاضی، پاسخ ها در یک بلوک قرار می گیرد و به شبکه کل بلاکچین می پیوندد.

درآمد ماینر چگونه محاسبه می شود؟

عواملی که بر میزان درآمد ماینر تاثیر دارد عبارت اند از:
قدرت دستگاه ماینر: زمانی که بیت کوین در مراحل ابتدایی خود بود، افراد با کامپیوترهای خود که سخت افزار قدرتمندی نبودند استخراج کنند و شاید روزی یک بیت کوین استخراج کنند. اما با گذشت زمان، همانطور که بیت کوین ها محبوب تر و با ارزش تر می شوند و استخراج آن دشوارتر می شود، این دیگر امکان پذیر نبود. امروزه برای استخراج این ارز دیجیتال به دستگاه خاصی نیاز است. البته، باید بدانید که استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از سخت‌افزار خاص خود، فرآیند استخراج را به یک کار مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کند. پس افراد برای استخراج به ماینر روی آوردند، این موضوع باعث شد تا قدرت پردازشی ماینر به قدری مهم باشد که یکی از پارامترهای مهم در تعیین قیمت این دستگاه به حساب می آید.
میزان مصرف انرژی برق: برای استخراج ارزهای دیجیتال به دو پارامتر مهم یعنی اینترنت و برق نیاز است. پس بنابراین هرچقدر میزان هزنیه برق پایین تر باشید سود بیشتر است و اگر میزان هزینه برق زیاد باشد، سود حاصل از استخراج کمتر است.
قیمت ارز دیجیتال: زمانی قیمت ارز دیجیتال دچار نوسان می شود، بر قیمت ماینر هم تاثیر میگذارد. گاهی اوقات قیمت این ارزها به شدت کاهش می یابد. این نوسان قیمت نقش مهمی در ارزش ارز استخراج شده ایفا می کند.

اگر اطلاعات کافی ندارید و می خواهید از میزان محاسبه درآمد و برق مصرفی اطلاع پیدا کنید، می توانید از ماشین حساب ماینر کمک بگیرید.

سخن پایانی

اگر سرمایه کافی دارید و به دنبال کسب درآمد از بازارهای ارز دیجیتال هستید و دانش کافی برای ورود به بازار را ندارید، می توانید  با کسب اطلاعات از میزان درآمد، میزان سود و برق مصرفی با خرید ماینر، ارزآوری را شروع کنید و با استخراج ارز، کسب درآمد کنید.


1 رای
امتیاز از خریداران
سید میلاد صفوی
چهارشنبه, 08 دی 1400
پاسخ

عالی بود