دیدگاه ها

پولکادات چیست؟


polkadot

 

تاریخچه پولکادات

گاوین وود که پروژه ی اتریوم را با زبان برنامه نویسی Solidity ساخته بود و از بنیان گذاران پروژه اتریوم محسوب می شد در 11 ژانویه 2016  تصمیم گرفت پروژه ی اتریوم را کنار بگذارد. در آن زمان گاوین وود تصمیم گرفت که بلاک چین خود را با هدف غلبه بر ضعف های اتریوم راه انداری کند. وود تا ژوئن ۲۰۱۶ پروژه خود را آغاز کرده بود تصمیم گرفت در اکتبر ۲۰۱۶، اولین نسخه وایت پیپر توسط Polkadot را به جهان ارائه کند و توانست در به یکی از سریع ترین پروژه های رشد بلاک چین در طول سال ۲۰۲۰ و اوایل ۲۰۲۱ تبدیل شود.

تامین بودجه پولکادات

گاوین وود با استفاده از سرمایه خود و حمایت مالی شرکت های Parity و Web3 Foundation توانست پروژه پولکادات را راه اندازی کند. شرکت Parity توانست با عرضه اولیه سکه Ico  توانست که 143 میلیون دلار سود کند اما کمی بعد طولی نکشید که با هک شدن این پروژه بیش از 90 میلیون دلار ضرر کند و با کاهش شدید درآمد ، روند تجارت مورد  تجدید نظر قرار گرفت و گاوین وود اعلام کرد که تجارت پولادات ادامه خواهد یافت. به این دلیل است که پول کافی برای موفقیت پروژه وجود دارد و شرایط Ico رعایت خواهد شد.

ساختار پولکادات

مشکلاتی که اکثر بلاک چین ها با آن روبرو هستند، محدودیت مقیاس پذیری و عدم تعامل با سایر بلاک چین ها هستند. پولکادات هم برای حل همین مسائل به وجود آمده است.سه اصطلاحی که در وایت پیپر پولکادات مورد استفاده قرار گرفته  شامل موارد زیر می شود:

  1. ریلی چینزنجیره اصلی پولکادات است که تمام بلوک های جداگانه به آن متصل هستند. از آنجا که ریلی چین برای حل مشکل قابلیت همکاری طراحی شده است ، ویژگی قرارداد هوشمند تضمین می کند که هرگونه معامله بین زنجیره های جداگانه به درستی انجام می شود.

  2. پاراچین :بلاکچین های جداگانه به طور موازی از طریق شبکه پولکادات اجرا می شوند. پاراچین می تواند مشکل مقیاس پذیری را با پردازش موازی تراکنش ها حل کند.
  3. بریج چین: برای اتصال به بلاک چین هایی ساخته شده است که از پروتکل پولکادات استفاده نمی کنند.

China Bridge

مزایای پولکادات

  1. مقیاس پذیری نامحدود: پولکادات این امکان را می دهد که به یکدیگر متصل شوند و میتواند از تعداد نامحدودی از بلاک چین ها پشتیبانی کند.

  2. مکانیسم اجماع انعطاف پذیر: از آنجا که بلاک چین های مختلف بر اساس مکانیسم های اجماع متفاوتی عمل می کنند، پلتفرم پولکادات یک مکانیسم اجماع انعطاف پذیر برای میزبانی آنها ارائه می دهد.

  3. قابلیت ارتقا: پولکادات قابلیت این را دارد تا بدون نیاز به هارد فورک، برای اجرای تغییرات از بروزرسانی های مختلف پشتیبانی کند.
  4. امنیت مشترک: از آنجا که بلاک چین های مختلف بر اساس مکانیسم های اجماع متفاوتی عمل می کنند، پلتفرم پولکادات یک مکانیسم اجماع انعطاف پذیر برای میزبانی آنها ارائه می دهد.

کیف پول های نرم افزاری پولکادات

کیف پول پلک والت Polkawallet: یک کیف پول چند منظوره برای ذخیره پولکادات، آکالا و بسیاری از دارایی های دیجیتالی دیگر. این امکان وجود دارد که امکاناتی مانند نمودارهای رنگارنگ و تاریخچه هر اعتبار سنجی برای کاربران وجود دارد.

کیف پول Parity Signer: می توان از آن برای سیستم های Android یا iOS استفاده کرد. این کیف پول بصورت آفلاین کار می کند. بنابراین اگر اتصال اینترنت ندارید ، می توانید از این کیف پول برای مدیریت کیف پول خود استفاده کنید. در این کیف پول ، امکان ایجاد چندین کیف پول خصوصی وجود دارد.

کیف پول متوال Mathwall: یک کیف پول ارز دیجیتال چند پلتفرمی است که به شما امکان می‌دهد توکن های BTC ، ETH ، ERC-۲۰ ، Cosmos ، Polkadot و غیره را ذخیره کنند. این کیف پول از طریق دستگاه های مختلف مانند تلفن های همراه Android و iOS قابل استفاده و دسترسی است.

کیف پول لونی Lunie:  این کیف پول منبع باز است و این کد توسط شرکت های امنیتی و اینترنتی جهانی کنترل می شود. نسخه آزمایشی این کیف پول برای دستگاه های تلفن همراه در دسترس است و همچنین می تواند به عنوان کیف پول وب استفاده شود.

کیف پول ترست ولت Trust: کیف پول دیجیتال Trust Wallet نیز به طور رسمی توسط یکی از بزرگترین پلتفرم های تجاری، بایننس پشتیبانی می شود.کیف پول تراست با با بیت کوین ، اتریوم ، لایت کوین ، ریپل ، استلار ، پولکادات سازگار است و با انواع توکن های ERC۲۰، BEP۲ و ERC۷۲۱ کار می‌کند.

polkadots wallet

روش خرید پولکادات

  1. روش نخست این است که با استفاده از صرافی های ایرانی اقدام به خرید ارز پولکادات کرد
  2.  روش دوم روشی است که است که می توان با خرید سایر ارزهایی همچون تتر، آن را به ارز  پولکادات تبدیل کرد.

آینده ارز پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات پس از تکمیل فرایند مزایده پاراچین‌ها پس از اتمام فرایند حراج سایبان،  پولکادات توان را به حداکثر می رساند و به بیش‌ترین میزان توان عملیاتی ریلی چین دست خواهد یافت و زمان و نحوه انجام این تغییرات همه بر عهده دارندگان توکن دات خواهد بود.


0 رای
امتیاز از خریداران