دیدگاه ها

سرنوشت بازار ارزهای دیجیتال چگونه خواهد شد؟ تحلیل مختصر بازار ارزهای دیجیتال


مقدمه تحلیل بازار ارزهای دیجیتال:

در این مقاله تحلیل فوری و مختصر برای بازار ارزهای دیجیتال ارائه شده، که در ابتدا چارت هفتگی بیت کوین و سپس شاخص کل ارزهای دیجیتال و در آخر یکی از ارزهای برتر بازار مورد بررسی قرار گرفته است.

 

چارت هفتگی بیت کوین

تحلیل چارت بیت کوین تایم هفتگی

تحلیل هفتگی چارت بیت کوین

بیت کوین در تایم فریم هفتگی حمایت 20 هزار دلار خود را از دست داده است و برای حفظ حمایت خود باید کندل هفتگی آن یکشنبه شب بالای 19800 بسته شود. همچنین قیمت برروی فیوبوی 786 که یکی از مهمترین نقاط برگشتی است قرار دارد. در صورت از دست رفتن حمایت، قیمت به راحتی به سمت 14 هزار دلار و سنگر آخر 10 هزار دلار حرکت خواهد کرد. پس باید دید کندل بر روی چه قیمتی کلوز خواهد کرد. یکی از دلایل ریزش اخیر بازار می توان به فروش هولدرهای اصلی بازار که ماینرها هستن اشاره نمود.

دیدگاه خوشبینانه بازار این است که قیمت در حال دستکاری توسط صرافی ها جهت لیکویید کردن پوزیشن های لانگ و شورت می باشد.

 

شاخص ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال

چارت شاخص ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال

تحلیل شاخص ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال

شاخص کل ارزهای دیجیتال بر روی حمایت مهمی قرار گرفته است و در خیلی مواقع بازار بر اساس شاخص کل حرکت می کند و حمایت ها و مقاومت های آن به درستی عمل میکند. یعنی در زمانی که بیت کوین حمایت خود را از دست داده، ولی شاخص کل بر روی حمایت خود مورد حمایت قرار میگیرد. مثل الان که بیت کوین سطح 20 هزار دلار خود را از دست داده ولی شاخص کل هنوز بر روی حمایت خود قرار دارد. همچنین شاخص کل خط روند صعودی خود را حفظ کرده و بالای آن قرار دارد که می تواند نوید بخش افزایش قیمت باشد. در آخر هم میتوان به فیبوی 786 توجه نمود که قیمت بر روی آن قرار دارد و نقطه مهم اصلاحی است که در اکثر مواقع قیمت مورد حمایت قرار میگیرد.

 

چارت بایننس کوین تایم هفتگی

چارت بایننس کوین تایم هفتگی

در این قسمت به تحلیل یکی از ارزهای برتر بازار می پردازیم. همانطور که در چارت قیمت مشاهده می کنید قیمت بر روی حمایت 180 دلار قرار گرفته است که می تواند مورد حمایت قرار گیرد. در صورت حمایت قیمت، اولین مقاومت اصلی آن 320 دلار خواهد بود.

 

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال

شاخص ترس و طمع

همانطور که در نمودار شاخص ترس و طمع مشاهده می کنید، بازار در ترس شدید یعنی عدد 6 قرار دارد که آخرین بار که در این عدد قرار داشته، سال 2019 بوده که قیمت بیت کوین 10 هزار دلار در نوسان بوده است. در اکثر مواقع که بازار در ترس شدید قرار دارد، قیمت در مرحله بعد صعود خواهد کرد. شعار همیشگی، در ترس ها خرید کنید و در طمع ها بفروشید.

 

نتیجه گیری تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

با توجه به رفتار قیمت و شاخص کل ارزهای دیجیتال، می توان به رشد و حمایت بازار امید داشت چرا که نمودارهای موجود نشان از سنگر مهم بازار را دارند که می تواند مورد حمایت قرار گیرد. در حالی که شاخص ترس و طمع نیز بازار در ترس شدید قرار دارد که می تواند نوید بخش افزایش قیمت باشد.


0 رای
امتیاز از خریداران