خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

اتریوم در دام بحران فصلی؛ آیا شاهد ریزش بیشتر ETH در ماه سپتامبر خواهیم بود؟


اتریوم در دام بحران فصلی؛ آیا شاهد ریزش بیشتر ETH در ماه سپتامبر خواهیم بود؟ | ایران ماین

از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون، نرخ اتریوم (ETH) عملکردی کمتر از حد انتظار داشته است. آلت‌کوین برتر بازار به جای اینکه همراه با بیت‌کوین (BTC) به رکوردهای جدید دست یابد، حتی نتوانست در زمان اوج سالانه خود به بالاتر از ۴,۰۰۰ دلار برسد.

اکنون با ورود به فصل سوم سال، نرخ اتریوم همچنان از دستیابی به رکوردهای جدید فاصله دارد. به‌طور تاریخی، فصل سوم همیشه بدترین فصل برای اتریوم بوده است.

داده‌های وب‌سایت تحلیلی کوین‌گلس نشان می‌دهد که اتریوم در سه ماه سوم سال، شامل جولای، آگوست و سپتامبر، در مقایسه با سایر ماه‌ها پایین‌ترین بهره‌وری را داشته‌ است.

در طول ۹ سال گذشته، نرخ اتریوم در ماه جولای تنها ۳ بار با بالا رفتن مواجه شده و ۶ بار نزول یافته است. ماه آگوست نیز به همین شکل بوده است.

در ماه سپتامبر نیز از ۸ سال گذشته، اتریوم ۵ بار نزول و ۳ بار بالا رفتن را تجربه کرده است. میانگین بازده ماهانه اتریوم برای این ماه‌ها به ترتیب ۵.۵۲+ درصد، ۶.۱۲+ درصد و ۶.۹۴- درصد بوده است.ethereum-price-bearish-quarter

بنابراین، فصل سوم سال همیشه نزولی‌ترین فصل برای اتریوم بوده است. در مقابل، فصل اول سال بهترین بازده را برای اتریوم به همراه داشته و فصل دوم نیز در رتبه بعدی قرار دارد. بنابراین، با نزدیک شدن به پایان سال، پیش‌بینی می‌شود که نرخ اتریوم نزولی‌تر شود.

با توجه به داده‌های تاریخی، اگر روند فعلی ادامه یابد، احتمالاً اتریوم تا پایان سال بهبود قابل‌توجهی نخواهد داشت و ماه سپتامبر امکان دارد با زیان بیشتری برای این رمزارز همراه باشد. با این حال، در فصل آخر سال امکان دارد نرخ اتریوم دوباره بالا رفتن یابد.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که در فصل اول سال ۲۰۲۵، اتریوم به بهترین بهره‌وری خود دست یابد و در فصل دوم سال ۲۰۲۵، نرخ آن به بالاترین حد تاریخی و حتی بالاتر از ۵,۰۰۰ دلار برسد که به معنای یک توسعه دو برابری از محدوده فعلی است.