خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

اتریوم یا سولانا؛ غول‌های پرداخت جهان کدام‌یک را انتخاب می‌کنند؟


اتریوم یا سولانا؛ غول‌های پرداخت جهان کدام‌یک را انتخاب می‌کنند؟ | ایران ماین

به گفته خوزه فرناندز دا پونته، معاون بخش بلاکچین و ارزهای دیجیتال غول پرداخت پی‌پال، اتریوم بهترین راه‌حل برای پرداخت‌ها نیست.

او در کنفرانس سولانا بریک‌پوینت (Solana Breakpoint ۲۰۲۴) به ناتوانی اتریوم در پردازش حجم بالای خرید و فروش اشاره کرد و گفت که به همین دلیل، پی‌پال تصمیم به راه‌اندازی ارز پایدار خود، پی‌پال یو‌اس‌دی (PYUSD)، بر روی پلتفرم سولانا گرفته است.

پی‌پال در آگوست ۲۰۲۳، ارز پایدار PYUSD خود را بر روی پلتفرم اتریوم ابلاغ کرد، ولی در می ۲۰۲۴، این ارز پایدار بر روی بلاکچین سولانا شروع به کار کرد. این کمپانی معتقد است که سولانا می‌تواند حجم بالایی از تراکنش‌ها را با سرعت و هزینه بسیار پایین‌تری پردازش کند.

به گفته پونته، یک پلتفرم پرداخت باید بتواند حداقل ۱۰۰۰ معامله در ثانیه را مدیریت کند، در حالی که اتریوم در دستیابی به این عدد مشکل دارد.

او همچنین می‌گوید که گسترش ویژگی‌های نشان، جذابیت سولانا به‌عنوان لایه پایه برای PYUSD را بالا رفتن داده است. این ویژگی‌ها امکاناتی مانند حفظ محرمانگی خرید و فروش و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کنند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا ضمن ایجاد جریان‌های پرداخت سفارشی، لایه‌های امنیتی بیشتری را به خرید و فروش اضافه کنند.

برای موفقیت ارز پایدار‌ها، وجود یک پلتفرم با توان عملیاتی قوی و کارمزد پایین خرید و فروش ضروری است. اگرچه به‌روزرسانی‌های اخیر اتریوم در نزول کارمزدها مؤثر بوده، ولی هنوز به پای کارمزدهای پایین پلتفرم‌های دیگر نمی‌رسد. همچنین، دلواپسی‌هایی راجع به ماهیت متمرکز بسیاری از راه‌حل‌های لایه ۲ اتریوم وجود دارد.

در این میان، لازم به ذکر است که دو کارمند سابق کوین‌بیس اخیراً صرافی خود را با نام تروایکس (TrueX) راه‌اندازی کرده‌اند که از PYUSD به‌عنوان نشان اصلی خود استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر، PYUSD با نرخ بازار بیش از ۷۳۰ میلیون دلاری، در حال رقابت با ارز پایدار‌های معروفی همچون تتر (USDT) و یواس‌دی کوین (USDC) است.