خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

افزایش بی‌سابقه فانتوم در مقایسه با غول‌های بازار! رالی FTM تا کجا ادامه دارد؟


افزایش بی‌سابقه فانتوم در مقایسه با غول‌های بازار! رالی FTM تا کجا ادامه دارد؟ | ایران ماین

نرخ فانتوم (FTM) در ماه گذشته بیش از ۴۵ درصد بالا رفته و اکنون به محدوده ۰.۵۲ دلار رسیده است. این روند صعودی از ۵ آگوست آغاز شده و طی این مدت، نرخ این رمز ارز بیش از ۱۱۵ درصد توسعه کرده است.

برای مقایسه، در نظر بگیرید که بیت‌کوین در ۳۰ روز گذشته ۴ درصد و اتریوم ۱۲.۶ درصد نزولی شدن نرخ داشته‌اند. همچنین، نرخ کل بازار کریپتو در این مدت ۲.۵ درصد نزول یافته و به ۲.۰۲ تریلیون دلار رسیده است. این کارایی، فانتوم را به یکی از برترین ارزهای دیجیتال در میان ۱۰۰ ارز برتر، از نظر توسعه تبدیل کرده است.

تحلیلگران دلیل این بالا رفتن نرخ را به توسعه‌های پلتفرم فانتوم نسبت می‌دهند. از مهم‌ترین این توسعه‌ها، ارتقای سونیک (Sonic) است که پیش‌بینی می‌شود در ماه نوامبر یا دسامبر ۲۰۲۴ اجرا شود.

این ارتقا شامل ماشین مجازی فانتوم (FVM)، مکانیزم اجماع بهینه‌شده لاچسیس (Lachesis) و پایگاه داده کارمن (Carmen) است. با این ارتقا، فانتوم قادر خواهد بود بیش از ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را با زمان نهایی‌سازی حدود یک ثانیه انجام دهد، که نسبت به توانایی فعلی ۳۰ تراکنش در ثانیه، بهبود قابل‌توجهی است.

همچنین، این ارتقا باعث نزول ۹۰ درصدی در نیازهای ذخیره کردن و بالا رفتن دسترسی برای نودها خواهد شد.

در همین حال، نرخ کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در برنامه‌های دیفای فانتوم به ۸۶.۵ میلیون دلار نزول یافته که نسبت به اوج ۷.۹۳ میلیارد دلاری آن در مارس ۲۰۲۲ بسیار پایین‌تر است.

با این وجود، از ۸ آگوست، TVL فانتوم ۲۲ درصد بالا رفته که بیانگر بالا رفتن دوباره علاقه فعالان بازار به برنامه‌های بدون مرکزیت آن است. همچنین، تعداد آدرس‌های فعال روزانه پلتفرم فانتوم از ۲۰۳ به ۳۴۶ بالا رفته و توسعه ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهند که نرخ فانتوم در حال حاضر زیر خط گردن الگوی سر و شانه معکوس قرار دارد.fantom-ftm-price-surges-40-in-a-month-what-s-behind-the-momentum

بریک اوت از این لایه و تبدیل آن به پشتیبانی می‌تواند نرخ این رمز ارز را به لایه ۰.۸۱ دلار برساند.