خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

با نزول قیمت بهره در آمریکا، کدام بخش از بازار کریپتو بیشترین سود را خواهد برد؟


با نزول قیمت بهره در آمریکا، کدام بخش از بازار کریپتو بیشترین سود را خواهد برد؟ | ایران ماین

تحلیلگران کارگزاری برنشتاین (Bernstein) پیش‌بینی می‌کنند که با نزول احتمالی نرخ بهره در ایالات متحده، بازار امور مالی بدون مرکزیت (دیفای) امکان دارد کارایی بهتری داشته باشد.

به اعتقاد آن‌ها، نقدینگی بین‌المللی و تفاوت نرخ‌های بهره می‌تواند برای بازار کریپتو اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. این پیش‌بینی‌ها برخلاف دلواپسی‌های رو به افزایشی است که نزول نرخ بهره را به ضرر سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و اتریوم می‌دانند.

در حالی که اقتصاد ایالات متحده همچنان با تورم و بالا رفتن هزینه‌های زندگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، فشارها برای نزول نرخ بهره فدرال رزرو بالا رفته است. در همین راستا، سه سناتور دموکرات خواستار نزول ۷۵ واحدی نرخ بهره شده‌اند.

در حالی که به‌نظر بعضی، نزول نرخ‌ها برای اقتصاد کلی مثبت است، این موضوع در دنیای کریپتو دلواپسی‌هایی را برانگیخته است. به گزارش صرافی بیتفینکس، نرخ بیت‌کوین پس از نزول نرخ بهره، امکان دارد در ابتدا بالا رفتن یابد، ولی در نهایت با نشانه‌های نزولی مواجه خواهد شد.

ماروف یوسپوف، مدیر عامل دینار (Deenar)، بر این باور است که روندهای کنونی اقتصاد کلان تفاوت قابل‌توجهی را بین بیت‌کوین و طلا ایجاد کرده‌اند. در حالی که نرخ بیت‌کوین بار دیگر به کانال ۵۸ هزار دلار سقوط کرده، نرخ طلا با رسیدن به ۲،۵۷۹ دلار توسعه مثبتی را تجربه کرده است.

این تفاوت ناشی از عدم اطمینان پیرامون نزول نرخ بهره فدرال رزرو است. یوسپوف همچنین به نزول سرمایه‌گذاری‌ها در صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین اشاره کرده؛ چرا که سرمایه‌گذاران به دنبال حفاظت از دارایی‌های خود در برابر نوسانات اقتصادی هستند.

با این وجود، تحلیلگران برنشتاین دیدگاه خوش‌بینانه‌ای دارند و معتقدند که بخش دیفای می‌تواند از فرصت‌های جدید بهره‌مند شود. آن‌ها می‌گویند که معامله‌گران جهانی می‌توانند نقدینگی را در بازارهای بدون مرکزیت برای ارز پایدار‌های با پشتوانه دلار فراهم کنند.

این تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که با نزول نرخ بهره، دیفای دوباره جذاب خواهد شد و بازارهای اعتباری کریپتو را احیا خواهد کرد. برنشتاین همچنین استاندارد آوه (Aave) را به پرتفوی خود اضافه کرده و معتقد است که این استاندارد می‌تواند کلید دستاوردهای بلندمدت باشد.