خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

جهش نرخ بیت‌کوین در پی سقوط شاخص دلار! آیا این آغازی برای رالی بزرگ است؟


جهش نرخ بیت‌کوین در پی سقوط شاخص دلار! آیا این آغازی برای رالی بزرگ است؟ | ایران ماین

پس از عرضه صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، نرخ بیت‌کوین (BTC) دوباره به مرز ۶۱ هزار دلار برگشته است. این حرکت تازه، توجهات را به سمت این رمزارز جلب کرده، به ویژه با توجه به همبستگی بیت‌کوین با نقدینگی جهانی.
این همبستگی همچنین توجهات را به ارزش دلار ایالات متحده (DXY) جلب کرده؛ زیرا تغییرات DXY می‌تواند بر بیت‌کوین اثر بگذارد. معمولاً وقتی شاخص دلار تضعیف می‌شود، بیت‌کوین ارتقا می‌شود و بالعکس. طبق گزارش‌ها، شاخص DXY روز چهارشنبه با افت به ۱۰۰.۹۲۳ دلار، به پایین‌ترین لایه خود در سال ۲۰۲۴ رسید.
از سوی دیگر، نقدینگی جهانی (M2؛ کل میزان پول در جریان در اقتصاد بین‌المللی) در حال بالا رفتن است. بالا رفتن شاخص M2 بیانگر سیاست پولی انبساطی و بالا رفتن عرضه پول است که به نفع دارایی‌های پرریسک است. تحلیلگران پلتفرم Cryptonary می‌گویند: «بیت‌کوین حساس‌ترین دارایی به نقدینگی است. به طور تاریخی، بالا رفتن ۱۰ درصدی نقدینگی جهانی با بالا رفتن ۴۰ درصدی نرخ بیت‌کوین همراه بوده است.»

در همین حال، بر اساس صورتجلسه FOMC که روز چهارشنبه منتشر شد، پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو در جلسه بعدی خود سیاست‌های پولی را تسهیل کند. بر اساس ابزار CME FedWatch، احتمال افت ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه سپتامبر به ۳۰.۵ درصد بالا رفته که بیانگر احساسات مثبت بازار است.
بر اساس تحلیل تکنیکال، بسته شدن کندل نرخ بالاتر از ۶۰ هزار دلار و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای ۵۰، تاییدی برای ادامه روند صعودی بیت‌کوین است. البته برای ادامه این روند، بیت‌کوین باید از ناحیه عرضه بین ۶۵،۷۷۷ تا ۶۸،۴۲۴ دلار عبور کند. اگر این مقاومت به پشتیبانی تبدیل شود، راه برای ثبت اوج‌های تاریخی جدید هموار خواهد شد.
جهش نرخ بیت‌کوین در پی سقوط شاخص دلار! آیا این آغازی برای رالی بزرگ است؟در مقابل، اگر بیت‌کوین به زیر ۶۰ هزار دلار برگردد، حجم فروش بیشتر می‌تواند نرخ را به زیر خط پایینی مثلث و به ناحیه تقاضا برساند. اگر فشار خرید در ناحیه حمایتی بین ۵۷،۰۵۰ تا ۵۳،۴۸۵ دلار نتواند فروشندگان را مهار کند، نرخ بیت‌کوین امکان دارد بیشتر نزول یابد و به زیر ۵۲،۳۹۸ دلار برسد.