خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

حذف مدارک ETF سولانا از وب‌سایت Cboe: احتمال تأیید شدن کمتر شد؟


حذف مدارک ETF سولانا از وب‌سایت Cboe: احتمال تأیید شدن کمتر شد؟ | ایران ماین

مدارک ۱۹b-۴ برای صندوق قابل معامله در بورس (ETF) سولانا که توسط ون‌اک (VanEck) و ۲۱شیرز (21Shares) ارائه شده بود، از وب‌سایت بورس خرید و فروش آپشن شیکاگو (Cboe) حذف شده است.

پس از روشن شدن وضعیت تأیید ۹ صندوق ETF اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، این کمپانی‌ها فرم‌های S-1 خود را برای ETF سولانا در اواخر ژوئن ارسال کردند.

ولی اکنون این مدارک دیگر از طریق لینک‌های مستقیم قابل دسترسی نیستند و در بخش تغییرات مقررات معلق BZX نیز مشاهده نمی‌شوند. این موضوع باعث شده که شایعاتی راجع به احتمال رد این درخواست‌ها توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به وجود آید.

ون‌اک و ۲۱شیرز، درخواست‌های ۱۹b-۴ را در تاریخ ۸ جولای ارائه کردند. این درخواست‌ها دور دوم از فرآیند درخواست ETF پس از فرم S-1 هستند و به SEC اطلاع می‌دهند که نهاد خودتنظیم‌گر (SRO) مانند یک صرافی، تغییرات مقررات پیشنهادی را ارائه کرده است.

پس از ارسال درخواست‌های ۱۹b-۴، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تأیید دریافت پرونده را انجام می‌دهد و یک بازه زمانی ۲۴۰ روزه برای تصمیم‌گیری در مورد محصولات آغاز می‌شود. با این حال، SEC هیچ اطلاعیه‌ای در مورد این پرونده‌ها صادر نکرده است.

کارشناسان ETF نظرات مختلفی راجع به این موضوع دارند. اسکات جانسون، مشاور عمومی ون‌برن کپیتال، معتقد است که گری گنسلر، رئیس SEC، احتمالاً درخواست‌های ون‌اک و ۲۱ شیرز را به دلیل مخالفت شخصی با بازار کریپتو رد کرده است.

در همین راستا، نیت گراسی، رئیس ETF استور، تأیید کرده که مدارک ۱۹b-۴ مربوط به ETF سولانا حذف شده‌اند و پیش‌بینی می‌کند که تحت مدیریت فعلی، ETF سولانا به زودی تأیید نخواهد شد.

در همین حال، سولانا تحت حجم فروش و روند نزولی بازار کریپتو، قرار گرفته است. امروز شاخص ترس و طمع به ۲۵ نزول یافت و نرخ SOL با ۳ درصد نزول روزانه به ۱۳۹.۵۱ دلار رسید؛ مقدار خرید و فروش ۲۴ ساعته نیز بیش از ۲۰ درصد افت کرده است.