خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

درخواست مهم مدیر اجرایی توانیر از مردم / کولرها را خاموش کنید


درخواست مهم مدیر اجرایی توانیر از مردم / کولرها را خاموش کنید | ایران ماین

به گزارش  ایران ماین به نقل از کمپانی توانیر، مصطفی رجبی مشهدی مدیر اجرایی کمپانی توانیر اعلام کرد: وزارت نیرو برنامه جامعی برای نزول ناترازی دارد که تولید برق تجدیدپذیرها و بهبود دادن مصرف در اولویت این برنامه خواهد بود.

رجبی مشهدی با اشاره به شرایط بحرانی و خاص تابستان جاری گفت: روز گذشته در هفتمین روز شهریور میزان تقاضای مصرف برق به ۷۶ هزار و ۸۴۲ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که عدد ۶۷ هزار و ۲۳۳ مگاوات ثبت شده بود نشان از بالا رفتن ۹۶۰۰ مگاواتی مصرف دارد و عدد بسیار بزرگی می باشد.

مدیر اجرایی کمپانی توانیر با تاکید بر عدم تناسب میزان تولید و بالا رفتن بی رویه مصرف افزود: با این شرایط تأمین برق پایدار به سختی انجام می‌شود که در این شرایط با نزول دما اگر کولرها خاموش و یا زمان استفاده از آن نزول یابد فشار روی پلتفرم برق کشور نزول می‌یابد.

رجبی مشهدی تاکید نمود: وزارت نیرو برنامه‌های جامعی برای رفع ناترازی دارد که نیاز به زمان خواهد داشت.

سخنگوی حوزه برق در ادامه گفت: در این شرایط ضروری است همه مشترکین به ویژه مشترکان بیش از طرح مصرفشان را اصلاح کنند و برنامه استفاده از ذخیره سازها را در اولویت قرار دهند که در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

او اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز خاموشی گسترده لازم است تمام مشترکان به ویژه پر مصرف‌ها در نزول مصرف و تولید برق تجدید پذیر نیز مشارکت کنند.

سخنگوی حوزه برق گفت: حل مشکل ناترازی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و نیازمند زمان و مشارکت تمام مشترکان است.