خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

راه بازار ایران از جهان جدا شد/ پشت پرده ارزانی طلا اعلام شد


راه بازار ایران از جهان جدا شد/ پشت پرده ارزانی طلا اعلام شد | ایران ماین

به گزارش ایران ماین،نادر بذرافشان در خصوص وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا بازگو کرد: در هفته‌ای که گذشت، نوسانات در بازارهای جهانی بیشتر سیر صعودی داشت؛ هرچند در مقاطعی نزول‌های جزئی هم داشت، ولی در مجموع در طول این هفته، ٢۴ دلار بالا رفتن را نسبت به ابتدای هفته تجربه کرده و در حال حاضر آخرین نرخ ٢۴۵٢ دلار را ثبت کرده است.
ایسنا در خبری نوشت:رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه گفت: در بازارهای داخلی، ولی نزول نرخ ارز و همچنین بالا رفتن تعداد خرید و فروش در لایه بازار برای فروش سکه و طلا جهت مشارکت در طرح فروش خودرو اخیر طی یک هفته اخیر، سبب شد علیرغم بالا رفتن ٢۴ دلاری بهای جهانی طلا، نرخ سکه و طلا نزول چشمگیری داشته باشد.
وی در خصوص آخرین نرخ انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار و میزان نزولی شدن نرخ ها نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ١۵٠ هزار تومان نزولی شدن نرخ نسبت به نرخ آن در ابتدای هفته، در آخرین خرید و فروش روز گذشته (پنجشنبه) به ۴١ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان نزول هفتگی در آخرین خرید و فروش هفته،٣٧ میلیون و ١٠٠ هزار تومان تعیین نرخ شد. نیم سکه و ربع سکه هریک نزول هفتگی متوسط ٨۵٠ هزار تومانی را در این هفته تجربه کرده و به ترتیب در پایان هفته، نیم سکه ٢٢ میلیون و ۵۵٠ هزار تومان و ربع سکه ١۴ میلیون و ۵۵٠ هزار تومان نرخ داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٣٠٠ هزار تومان نزول بها نسبت به ابتدای هفته در آخرین خرید و فروش روز گذشته، شش میلیون و ٩٠٠ هزار تومان دادوستد شد.
این مقام صنفی در ادامه گفت: نرخ طلا در بازارهای داخلی برخلاف مسیر نرخ آن در بازارهای جهانی بود؛ بگونه‌ای که هر گرم طلای ١٨ عیار با ۴٩ هزار تومان نزول هفتگی نسبت به بهای آن در ابتدای هفته، سه میلیون و ۴٧٠ هزار تومان به ازای هر گرم، مبنای خرید و فروش طلا قرار گرفت.
بذرافشان در خصوص آخرین وضعیت حباب سکه نیز اضافه کرد: هر قطعه سکه در حال حاضر هفت میلیون و ۴٠٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت میزان آن در ابتدای هفته ۶۵٠ هزار تومان کوچکتر شده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان مجدد در تشریح این نزولی شدن نرخ انواع قطعات سکه و طلا تاکید نمود: علاوه بر نزول نرخ ارز در داخل، بالا رفتن فروش سکه و طلا در بازار جهت ثبت‌نام در طرح جاری گروه صنعتی ایران‌خودرو، منجر به این شد که فروشنده در بازار بیشتر شود و همین امر سبب شده که نزولی شدن نرخ سکه و طلا را شاهد باشیم؛ این درحالیست که همچنان بازار برای خرید در رکود به سر می‌برد و ماه صفر نیز بر این وضعیت رکود را تشدید کرده است.