خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

رمزارزها در اوج محبوبیت؛ سرمایه‌گذاران خُرد سهم خود را بالا رفتن می‌دهند!


رمزارزها در اوج محبوبیت؛ سرمایه‌گذاران خُرد سهم خود را بالا رفتن می‌دهند! | ایران ماین

به گزارش نهاد بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO)، میزان مالکیت ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران خُرد از سال ۲۰۲۰ به‌شدت بالا رفته است.

بر اساس این گزارش که در تاریخ ۹ اکتبر منتشر شد، ۱۵ حوزه قضایی از ۲۴ حوزه بررسی‌شده اعلام کرده‌اند که تا ۱۰ درصد یا بیشتر از سرمایه‌گذاران خُرد در سال گذشته رمز ارز داشتند، در حالی که ۶ حوزه قضایی دیگر گزارش داد‌ه‌اند که تا ۳۰ درصد یا بیشتر از سرمایه‌گذاران، رمز ارز دارند.

این آمار در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بالا رفتن چشمگیری داشته است؛ در آن سال، نیمی از حوزه‌های مورد بررسی تخمین می‌زدند که تنها ۱ تا ۵ درصد از سرمایه‌گذاران، رمز ارز دارند.

با این حال، این نهاد هشدار می‌دهد که هنوز هم خطراتی مانند نوسانات بازار، کمبود درک سرمایه‌گذاران، نبود مقررات مناسب و شیوع کلاهبرداری‌ها وجود دارد.

در چهار سال گذشته، چندین ورشکستگی و کلاهبرداری بزرگ در بازار رخ داده و سرمایه‌گذاران در طول یک بازار نزولی طولانی، که در آن شاخص‌ها تا ۷۳ درصد از بالاترین سطوح قبلی خود نزول یافته‌اند، خسارت‌های زیادی را متحمل شده‌اند.

همچنین طبق این گزارش، بسیاری از سرمایه‌گذاران خُرد مردان جوان و زیر ۴۰ سال هستند. در ایالات متحده، حدود سه‌پنجم از سرمایه‌گذاران زیر ۳۵ سال به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فکر می‌کنند و بیش از نیمی از آن‌ها تاکنون در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در بین نسل Z (افراد ۱۸ تا ۲۵ سال)، حدود ۴۴ درصد در آمریکا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را آغاز کرده‌اند.

علاوه بر این، IOSCO به دلایلی همچون ترس از دست دادن فرصت (FOMO) و هزینه پایین ورود به بازار، به‌عنوان عوامل اصلی جذب کردن سرمایه‌گذاران به دنیای ارزهای دیجیتال اشاره کرده است.