خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

سولانا و کاردانو را به ارائه اطلاعات نادرست متهم شدند! ماجرا چیست؟


سولانا و کاردانو را به ارائه اطلاعات نادرست متهم شدند! ماجرا چیست؟ | ایران ماین

جاستین بونز، بنیان‌گذار سایبر کپیتال (Cyber Capital) و منتقد آلت‌کوین‌ها، به تازگی نقدها شدیدی را علیه سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) مطرح کرده است.

او این دو استاندارد را به ارائه اطلاعات نادرست راجع به ظرفیت پردازش تراکنش در ثانیه (TPS) متهم کرده است. بونز می‌گوید که سولانا با آمار خود، ۶.۵ برابر و کاردانو ۲۶.۵ برابر، واقعیت را بزرگ‌نمایی کرده‌ و سرمایه‌گذاران را گمراه می‌کنند.

به گفته بونز، حداکثر ظرفیت TPS سولانا به صورت تئوری ۱۰ هزار است، ولی در عمل این عدد تنها ۷۳۹ است. برای کاردانو نیز، او اشاره کرد که حداکثر TPS تئوری آن ۱۸ است، در حالی که TPS واقعی آن تنها ۰.۴ است.

البته این رقم ها بسته به منبع متفاوت است و بعضی ادعا می‌کنند که حداکثر TPS تئوری سولانا به ۶۵ هزار و کاردانو به ۴۷۷ می‌رسد. بونز معتقد است که عرضه این رقم ها نادرست توسط بعضی پلتفرم‌ها به ادامه این ادعاها کمک کرده است.

بونز همچنین اخیراً کاردانو را به تمرکزگرایی متهم کرده است. او اظهار داشت که ظرفیت پایین پردازش کاردانو (۱۸ تراکنش در ثانیه)، باعث می‌شود توسعه‌دهندگان جدید از پیوستن به این پلتفرم خودداری کنند.

با این حال، به رغم مشکلاتی که سولانا با آن مواجه بوده، از جمله توقف‌های مکرر و تمرکزگرایی نودها، بازار همچنان سولانا را به دلیل ظرفیت پردازش ۱۰ هزار تراکنش در ثانیه، ترجیح می‌دهد و این می‌تواند درسی برای کاردانو باشد.

در پاسخ به این نقدها، یکی از کاربران اشاره کرده است که پس از به‌روزرسانی هیدرا (Hydra)، کاردانو در زمینه قابلیت توسعه بهبود یافته است. این به‌روزرسانی‌ها شامل امکان برداشت وجوه از یک هد باز بدون نیاز به بستن آن و بهبود مستندات است.

با تمام این موارد، نظام زیستی کاردانو به آنچه که می‌سازد، اطمینان دارد. برای مثال، اخیراً بنیان‌گذار کاردانو، ۱ میلیون دلار برای هرکسی که بتواند کیف پول کاغذ توری (Lace Paper Wallet) این پروژه را هک کند، تعیین کرده است.