خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

فروپاشی ناگهانی: تاپیوکا دائو قربانی هک ۴.۵ میلیون دلاری شد!


فروپاشی ناگهانی: تاپیوکا دائو قربانی هک ۴.۵ میلیون دلاری شد! | ایران ماین

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ رمز ارز تاپیوکا دائو (TAP)، بیش از ۹۷ درصد سقوط کرده است. این نزول شدید نرخ به دلیل هک این پلتفرم رخ داده است.

تاپیوکا دائو طی یک حمله هکری ویرانگر، تقریبا ۴.۵ میلیون دلار از دست داده است. طبق گزارش‌ها، این هک از طریق یک طرح مهندسی اجتماعی انجام شد و منجر به فروپاشی نرخ نشان TAP گردید.

در این حمله، هکر با سوءاستفاده از قرارداد وستینگ (vesting) و قرارداد ارز پایدار USDO، حدود ۳۰ میلیون نشان TAP را که قبل از حمله هر کدام ۱.۴۰ دلار نرخ داشتند، تصاحب کرد و آن‌ها را به سرعت نقد کرد.

هکر توانست در مجموع ۴.۴ میلیون دلار، شامل ۲.۸ میلیون دلار یو‌اس‌دی کوین (USDC) و ۱.۵۷ میلیون دلار اتریوم، را به دست آورد. او این ارزها را به تتر (USDT) تبدیل کرد و سپس به زنجیره هوشمند بایننس جابجایی داد.

در نتیجه این حمله، نرخ نشان TAP طی ۲۴ ساعت گذشته، از ۱.۵۰ دلار به ۰.۰۳۴ دلار سقوط کرد. مقدار خرید و فروش نیز با رشد قابل توجه ۱۱ هزار درصدی همراه بوده، چراکه معامله‌گران به این رویداد واکنش نشان دادند و فعالیت‌های معاملاتی بالا رفته است.tap-price-crashes-96-as-tapioca-dao-loses-4-5m-to-crypto-hack

پس از این هک، تیم تاپیوکا دائو بلافاصله اقدام به بازیابی بخشی از دارایی‌های خود کرد. آن‌ها توانستند ۱۰۰۰ اتریوم به نرخ ۲.۷ میلیون دلار را به یک کیف پول چندامضایی امن منتقل کنند.

در همین راستا، بنیاد تاپیوکا به کاربران هشدار داد که تا زمان اعلام اطلاعات بیشتر، از هر گونه تعامل با قراردادها و نشان‌های این پروژه خودداری کنند.