خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

نوسانات نرخ تون‌کوین پس از بازداشت مؤسس تلگرام؛ امیدی به احیای TON هست؟


نوسانات نرخ تون‌کوین پس از بازداشت مؤسس تلگرام؛ امیدی به احیای TON هست؟ | ایران ماین

تون‌کوین (TON)، نشان بومی بلاکچین اوپن نتورک، به تازگی و پس از دستگیری پاول دورف، مدیر اجرایی تلگرام در فرانسه، به بالاترین لایه سود باز خود رسیده است.

طبق گزارش‌ها، دورف با اتهاماتی همچون توطئه، پول‌شویی و تروریسم روبرو شده و این اتفاق منجر به افت شدید نرخ تون‌کوین شده است.

بر اساس داده‌های موجود، سود باز تون‌کوین به ۲۹۴.۱۴ میلیون دلار رسیده که بالاترین میزان از زمان عرضه این نشان است. بالا رفتن سود باز معمولاً به معنای بالا رفتن تعداد خریداران نسبت به فروشندگان است، ولی این موضوع همیشه صادق نیست. در مورد تون‌کوین، بالا رفتن سود باز نشان می‌دهد که معامله‌گران به طور فزاینده‌ای به خرید و فروش مرتبط با این رمز ارز می‌پردازند.ton-price-falls-open-interest-jumps

نسبت لانگ/شورت تون‌کوین نیز در چهار ساعت گذشته از ۰.۵۸ به ۱.۴۰ تغییر کرده که نشان می‌دهد معامله‌گران انتظار دارند که نرخ تون کوین در آینده نزدیک بالا رفتن یابد.ton-price-falls-open-interest-jumps

در همین حال و در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ قراردادهای لیکوییدشده تون‌کوین بیش از ۲ میلیون دلار بوده است. نزول سریع نرخ تون‌کوین پس از دستگیری دورف، باعث بالا رفتن میزان این لیکوییدیشن‌ها شده است.

به گفته تحلیلگران، بالا رفتن همزمان سود باز و لیکوییدیشن‌ها می‌تواند نشانه‌ای از فشار بیشتر بر نرخ تون‌کوین باشد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که قبل از هر گونه بهبود نرخ، شاهد افت بیشتری برای تون‌کوین باشیم.

بر اساس نمودار تون‌کوین، عرضه خبر دستگیری دورف باعث نزول شدید نرخ از ۶.۸۰ دلار به ۵.۳۳ دلار شده است. این نزول باعث شده که شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده ۱۳.۶۰، یعنی منطقه اشباع فروش برسد.

با این حال، میزان RSI از آن زمان بهبود یافته که نشان می‌دهد فعالان بازار در حال استفاده از این افت برای خرید در نرخ‌های پایین‌تر هستند. نرخ تون‌کوین نیز در ساعت‌های اخیر بیش از ۵ درصد بالا رفته و به ۵.۷ دلار رسیده است.ton-price-falls-open-interest-jumps

اگر فشار خرید همچنان بالا رفتن یابد، تون‌کوین امکان دارد به نسبت طلایی ۶۱.۸ درصد فیبوناچی برسد. در این صورت، نرخ به محدوده ۶.۱۳ دلار بالا رفتن خواهد یافت. همچنین، اگر دورف در روزهای آینده آزاد شود، این بهبودی امکان دارد سریع‌تر از انتظار رخ دهد.

ولی اگر مؤسس تلگرام برای مدت طولانی‌تری در بازداشت بماند، این سناریو امکان دارد تغییر کند و حجم فروش جدیدی بر تون‌کوین وارد شود که احتمالاً نرخ آن را به ۵.۵۵ دلار نزول خواهد داد.

در این میان، پشتیبانی افراد و پروژه‌های مختلف در جامعه کریپتو از دورف همچنان ادامه دارد؛ حتی ایلان ماسک نیز با هشتگ FreePavel# به این فراخوان پیوسته است.

در همین راستا، آندری گراچف، کمپانی مالی DWF Labs نیز برای نشان دادن پشتیبانی خود از دورف، ۵۰۰ هزار دلار تون‌کوین خریداری کرده است. این حرکت بیانگر اعتماد گراچف به تون‌کوین و پشتیبانی از فناوری بدون مرکزیت و بدون سانسور است. او قصد دارد تا زمان آزادی دورف، این نشان‌ها را نگه دارد.

در همین حال، بلاکچین تون نیز بیانیه‌ای را در پشتیبانی از دورف صادر کرده و مدعی شده که او مدافع آزادی بیان و تمرکززدایی است. پروژه‌هایی مانند همسترکامبت نیز خواستار آزادی دورف شده‌اند و به جامعه خود گفته‌اند که برای آزادی مؤسس تلگرام مبارزه کنند.