خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

پیش بینی نرخ کاسپا؛ سرنوشت KAS پس از نوسانات اخیر چه خواهد بود؟


پیش بینی نرخ کاسپا؛ سرنوشت KAS پس از نوسانات اخیر چه خواهد بود؟ | ایران ماین

نرخ رمز ارز کاسپا (KAS) طی ماه گذشته تقریباً ثابت مانده و تنها بالا رفتن جزئی ۰.۹۵ درصدی را تجربه کرده است. با این حال الگوی مثلث صعودی تشکیل شده در نمودار این نشان، از آمادگی نرخ آن برای یک حرکت صعودی بزرگ حکایت دارد که می‌تواند آن را به سقف تاریخی خود، یعنی بالای ۰.۲۱ دلار، برساند.

این طرح معمولاً پس از شکست صعودی منجر به افزایش نرخ می‌شود، ولی اخیراً نرخ کاسپا پس از غلبه بر مقاومت سقف این طرح و رسیدن به لایه ۰.۲۱ دلار دوباره به داخل طرح بازگشته و در ادامه پشتیبانی کف آن را شکسته است.-0-21-where-will-kas-head-next

این وضعیت که به آن ویکینگ (wicking) گفته می‌شود، اغلب به عنوان یک استراتژی برای دستکاری بازار به نفع بازیگران بزرگ تلقی می‌شود. در این مورد، اقدام برای نزولی شدن نرخ و فعال‌سازی دستورهای توقف ضرر از سوی معامله‌گران صعودی به نفع خریداران بزرگ انجام شده است.

این الگوی تجمع و بالا رفتن ناگهانی نرخ از احتمال شروع حرکت صعودی بزرگ‌تر حکایت دارد.

تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد که شاخص‌هایی مانند مکدی (MACD) و شاخص قدرت نسبی (RSI) سیگنال‌های صعودی را به نمایش گذاشته‌اند.

در همین راستا، اندیکاتور مکدی به تازگی از محدوده منفی خارج شده و اندیکاتور RSI با مقدار ۴۶.۳۹ نشان می‌دهد که فشار خرید در حال بالا رفتن است.-0-21-where-will-kas-head-next

با این حال، نزول چشمگیر مقدار خرید و فروش کاسپا و همچنین بالا رفتن تعداد پوزیشن‌های لانگ لیکوئیدشده در بازار، نشان از احساسات نزولی معامله‌گران دارد.

از طرفی، مثبت شدن فاندینگ ریت بیانگر تقاضای بالاتر و چشم‌انداز صعودی است. در نتیجه، بازار در آستانه روشن شدن تکلیف خود قرار دارد و امکان دارد کاسپا به زودی رکورد جدیدی ثبت کند.