پیشتازی تون با کنترل ۵۰ درصد تراکنشهای لایه ابتدایی! راز موفقیت این پلتفرم چیست؟
بلاکچین تون (TON) به عنوان یکی از پلتفرمهای لایه ۱ پیشرو، در ماه سپتامبر به موفقیتهای چشمگیری دست یافت. این موفقیتها به اجرای پروژههای متعدد، به ویژه پروژههای مرتبط با تلگرام نسبت داده میشود.
بر اساس دادههای کریپتوکوانت (CryptoQuant)، بلاکچین تون حدود ۵۰ درصد از حجم تراکنشهای لایه ۱ در کل بازار را به خود اختصاص داده است. راهاندازی و ایردراپ نشان بازیهای کلیکمحور مانند همستر کامبت، کتیزن و داگز، نقشی کلیدی در این موفقیت داشتهاند.
طبق گزارشها، پس از راهاندازی میمکوین داگز در پلتفرم تون، حدود ۱۷ میلیون مخاطب، نشانهای خود را مطالبه (claim) کردند. همچنین در ماه آگوست، داگز به ۲۸ میلیون مخاطب فعال ماهانه رسید و از ۵ میلیون کیف پول منحصربهفرد هم عبور کرد.
بازی همستر کامبت نیز توانست به سومین اپلیکیشن تاریخ تبدیل شود که به سرعت ۱۵۰ میلیون مخاطب را جذب کردن کرده است. تا اواخر جولای، این بازی بیش از ۳۰۰ میلیون مخاطب داشت که یک رکورد قابلتوجه در توسعه بازیهای وب ۳ به شمار میرود.
پروژه کتیزن نیز با لیست شدن نشان بومی خود، CATI، در صرافیهای بزرگی مانند بایننس و کوینبیس، به توسعه نظام زیستی بلاکچین تون کمک کرده است. این پروژهها و موفقیتهای مشترکشان، تون را به یکی از برترین بلاکچینهای تراکنشهای لایه ۱ تبدیل کردهاند.
در همین راستا، دادههای پلتفرم دیفایلاما نشان میدهند که با تسلط تون بر نظام زیستی گیمفای (GameFi)، نرخ کل داراییهای قفلشده (TVL) در این پلتفرم در ماه سپتامبر نزدیک به ۴۰ درصد توسعه داشت و از ۳۱۱.۶۶ میلیون دلار در ۲۷ آگوست به ۴۳۱.۹۸ میلیون دلار در ۳۰ سپتامبر رسید.