خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

جهش نرخ آی‌او.نت با رونمایی از برنامه استیکینگ! شوک عرضه برای IO در راه است؟


جهش نرخ آی‌او.نت با رونمایی از برنامه استیکینگ! شوک عرضه برای IO در راه است؟ | ایران ماین

آی‌او.نت (IO)، پروژه ارز دیجیتالی که در حوزه پلتفرم‌های زیرساخت فیزیکی بدون مرکزیت (DePin) فعالیت دارد، به‌تازگی از برنامه استیکینگ خود رونمایی کرده و در کمتر از یک هفته توانسته حدود ۱.۵ میلیون دلار جذب کردن کند.

فعال کردن گزینه استیکینگ، یکی از برنامه‌های استراتژی آی‌او.نت برای بالا رفتن ایمنی و کارایی پلتفرم به شمار می‌رود.

این برنامه از تأمین‌کنندگان پردازنده‌های گرافیکی (GPU) و مرکزی (CPU) می‌خواهد که بر اساس ظرفیت دستگاه‌های خود و سطح حضور در پلتفرم، مقدار مشخصی از نشان‌های IO را قفل کنند.

طبق داده‌های پلتفرم سول‌اسکن (Solscan)، این طرح که به منظور تشویق تأمین‌کنندگان واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) طراحی شده، تاکنون حدود ۶۵۴,۹۴۰ نشان IO را به خود اختصاص داده است.

حداقل مقدار استیکینگ برای هر کارت گرافیک ۲۰۰ نشان تعیین شده و برای دستگاه‌هایی که دارای چندین GPU هستند، مقدار استیکینگ متناسب با تعداد واحدها و ضریب درآمدی آنها بالا رفتن می‌یابد.

به عنوان مثال، یک دستگاه با هشت GPU مدل H۱۰۰ که هر کدام دارای ضریب درآمدی ۱۰ هستند، نیاز به ۱۶,۰۰۰ نشان IO دارد. در مقابل، یک دستگاه با چهار GPU مدل ۴۰۷۰ که هر کدام دارای ضریب درآمدی ۰.۲۵ هستند، تنها به ۸۰۰ نشان IO نیاز دارد.

آی‌او.نت اعلام کرده که الزام تأمین‌کنندگان به استیکینگ IO به منظور تضمین تعهد بلندمدت به پلتفرم و ایجاد انگیزه برای رفتارهای مثبت در نظر گرفته شده است.

در این میان، فرایند لغو استیکینگ شامل یک دوره ۱۴ روزه است که برای حفظ ثبات و یکپارچگی پلتفرم و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از سیستم پاداش‌دهی ضروری است.

این پلتفرم دپین همچنین استاندارد‌های امنیتی سخت‌گیرانه‌ای را پیاده‌سازی کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به مکانیزم کسر نشان برای تأمین‌کنندگانی که در اقدامات مخرب مانند جعل یا تخریب داده‌ها دخیل هستند، اشاره کرد.

به گفته یک تحلیلگران دیفای به نام دیبس دیفای (Deebs DeFi)، این طرح استیکینگ می‌تواند باعث ایجاد شوک عرضه شود و امکان دارد ۱۰ درصد از موجودی در جریان نشان‌های IO را نزول دهد.

او محاسبه کرده که تأمین‌کنندگان GPU می‌توانند حجمی معادل ۱۷ میلیون دلار از این نشان را خریداری کنند.

به دنبال عرضه این اخبار، نرخ نشان IO در طول ۷ روز بیش از ۳۰ درصد صعود کرد و به ۲.۴ دلار رسید، ولی اکنون با اندکی اصلاح به ۲.۱۷ دلار عقب‌نشینی کرده است.