خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

آغاز شمارش معکوس در بازار طلا/معامله‌گران در انتظار این تصمیم مهم


آغاز شمارش معکوس در بازار طلا/معامله‌گران در انتظار این تصمیم مهم | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، شمارش معکوس در بازار طلا به صدا در آمده و بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، فدرال رزرو ایالات متحده قرار است امشب (چهارشنبه) تصمیم مهمی در مورد نرخ بهره اتخاذ کند. این تصمیم می‌تواند اثر قابل توجهی بر بازارهای مالی داشته باشد.

به عبارت دیگر، فدرال رزرو با تنظیم نرخ بهره، به مدیریت اقتصاد کشور می‌پردازد. در شرایطی که تورم بالا است، نرخ بهره بالا رفتن می‌یابد تا تقاضا برای پول نزول یابد و تورم کنترل شود. در مقابل، در زمان رکود اقتصادی، نرخ بهره نزول می‌یابد تا هزینه وام‌گیری کمتر شده و اقتصاد تحریک شود.

در واقع بالا رفتن نرخ بهره موجب گران‌تر شدن وام‌گیری و بالا رفتن جذابیت سرمایه‌گذاری در دلار می‌شود که این امر به ارتقا بهای دلار در برابر سایر ارزها منجر می‌گردد.

از سوی دیگر، نزول نرخ بهره می‌تواند به نزول بهره‌وری سرمایه‌گذاری‌های دلاری و نزول تقاضا برای دلار منجر شود که امکان دارد نرخ آن را تضعیف کند.

شواهد نشان می‌دهد که هنوز مشخص نیست فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان ۰.۲۵٪ یا ۰.۵۰٪ نزول خواهد داد. در شرایط کنونی، بعضی از تحلیلگران بازار بر این باورند که اگر فدرال رزرو نیم درصد نزول دهد، نرخ طلا می‌تواند به طور قابل توجهی بالا رفتن یابد.

با این حال باید منتظر ماند و دید فدرال رزرو چه تصمیمی خواهد گرفت.

تحلیلگران بازار معتقدند اگر نرخ بهره نزول پیدا کند احتمال توسعه ۱۰ تا ۳۰ دلاری نرخ طلای جهانی محتمل است.این فلز گران بها در زمان تدوین این گزارش در حدود ۲۵۷۴ دلار قرار داشت.با این حال اگر نرخ بهره تغییر نکند امکان دارد نرخ ها وارد فاز اصلاح شوند.

از سوی دیگر موضوع مهم دیگری که می تواند بر روی سرنوشت طلا به عنوان پناهگاه امن برای خریداران اثر بگذارد بالا رفتن ریسک های سیاسی و اتفاقات اخیر در منطقه از جمله تنش بین حزب الله لبنان و اسرائیل است.

با این همه در بازار داخلی ایران هم امروز نرخ طلا و سکه افزایشی بود.طبق شواهد موجود نرخ طلا ۱۸ عیار در جریان فعالیت کاری روز چهارشنبه‌به بیش از ۳ میلیون و۷۳۸ هزار تومان رسید و هر قطعه سکه امامی با تغییر کانال به لایه ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.