خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

بررسی استراتژی نهنگ‌ها در بازار نزولی؛ کدام رمزارزها هدف خرید قرار گرفتند؟


بررسی استراتژی نهنگ‌ها در بازار نزولی؛ کدام رمزارزها هدف خرید قرار گرفتند؟ | ایران ماین

در هفته اول سپتامبر ۲۰۲۴، فعالیت‌های معاملاتی در بازار رمزارزها نزول یافت و بسیاری از سرمایه‌گذاران از بازار خارج شدند. این وضعیت منجر به نزول ۵ درصدی نرخ کل بازار کریپتو در هفته گذشته شد.

با این حال، نهنگ‌های کریپتو از این افت استفاده کرده و به خرید آلت‌کوین‌هایی مانند پالیگان (POL)، اتریوم (ETH) و میم‌کوین پپه (PEPE) روی آوردند.

نشان پالیگان (POL) در تاریخ ۴ سپتامبر ارتقای نشان خود از MATIC به POL را به اتمام رساند. پس از این ارتقا، انباشت نهنگ‌ها صعود کرد و تعداد آدرس‌هایی که بین ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون POL در اختیار دارند، بیش از ۹۰ درصد توسعه کرد.

در حال حاضر، ۳۳ آدرس بزرگ حدود ۵ درصد از عرضه در جریان POL را کنترل می‌کنند. با وجود اینکه این ارتقا به‌طور معمول به‌عنوان فرصتی برای «فروش پس از اخبار» در نظر گرفته می‌شود، تعداد نهنگ‌های POL همچنان در حال بالا رفتن است.

اتریوم نیز در این هفته با مقاومت شدیدی در محدوده قیمتی ۲,۵۶۰ دلار مواجه شده، ولی نهنگ‌ها به خرید ادامه داده‌اند و جریان خالص ورودی به آدرس آن‌ها ۳۸ درصد بالا رفته است. اگر این روند انباشت ادامه یابد، احتمال عبور اتریوم از این مقاومت و رسیدن آن به نرخ ۲,۸۶۸ دلار وجود دارد.

علاوه بر این‌ها، تقاضای نهنگ‌ها برای میم‌کوین پپه بالا رفته و تعداد آدرس‌هایی که بین ۱ میلیون تا ۱۰ میلیون پپه در اختیار دارند، به رکورد ۶۹,۰۰۰ آدرس رسیده است.

نسبت نرخ بازار به نرخ تحقق‌یافته (MVRV) برای پپه منفی ۵.۶۷ درصد است، که نشان می‌دهد نرخ این میم‌کوین به کمتر از نرخ‌ واقعی رسیده و فرصتی برای خرید با نرخ پایین فراهم شده است.