خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

تتر، ستون اقتصاد دیجیتال! چرا USDT پناهگاهی امن برای کشورهای گرفتار تورم است؟


تتر، ستون اقتصاد دیجیتال! چرا USDT پناهگاهی امن برای کشورهای گرفتار تورم است؟ | ایران ماین

تتر (USDT) که در ابتدا به عنوان یک رمز ارز با نرخ ثابت آغاز به کار کرده بود، اکنون به بزرگ‌ترین ارز پایدار از نظر نرخ بازار و پرکاربردترین دلار دیجیتال در جهان تبدیل شده است.

پائولو آردوینو، مدیر اجرایی تتر، در اظهارات اخیر خود بیان کرده که USDT در کشورهای با تورم شدید، مانند آرژانتین و کشور ترکیه به عنوان جایگزینی برای ارزهای ملی ناپایدار عمل می‌کند.

ارز پایدار‌ها که معمولاً توسط دارایی‌های واقعی، مانند دلار ایالات متحده پشتیبانی می‌شوند، ستون اصلی خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. این دارایی‌ها امکان ذخیره نرخ را بدون دلواپسی از نوسانات شدید بازار کریپتو، برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند.

تتر عمدتاً در بازارهای بین‌المللی کاربرد دارد و در ایالات متحده نیازی به آن احساس نمی‌شود؛ چرا که در این کشور امکانات پرداخت متعددی مانند کارت‌های اعتباری و سرویس ها پرداخت دیجیتال موجود است.

با این حال، USDT با نرخ بازار تقریبی ۱۲۰ میلیارد دلار، نه تنها بزرگ‌ترین ارز پایدار است، بلکه پس از بیت‌کوین و اتریوم، سومین رمز ارز بزرگ جهان نیز به شمار می‌رود. بیش از نیمی از USDTها بر بستر بلاکچین ترون منتشر شده که به دلیل کارمزدهای پایین تراکنش‌ها، محبوبیت زیادی دارد.

بر اساس داده‌های موجود، کارمزد تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم به طور متوسط حدود ۱۴.۶۰ دلار می باشد، در حالی که این هزینه‌ها در ترون تنها ۲۰ سنت می‌باشد. آردوینو تاکید کرد که این تفاوت هزینه برای افرادی که در کشورهای کم‌درآمد زندگی می‌کنند، بسیار اهمیت دارد.

لازم به ذکر است که تتر همچنین توسط اوراق خزانه‌داری ایالات متحده پشتیبانی می‌شود. این کمپانی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از این اوراق را در اختیار دارد و از بزرگ‌ترین دارندگان این اوراق به حساب می‌آید. آردوینو معتقد است که این اقدام به پایداری بیشتر دلار دیجیتال یاری میدهد.

در گذشته، وضعیت ذخایر تتر به طور کامل شفاف نبود و دلواپسی‌هایی راجع به پشتوانه آن وجود داشت. ولی اکنون کمپانی‌های مالی معتبری مانند کانتور فیتزجرالد (Cantor Fitzgerald) مدیریت این ذخایر را بر عهده دارند و مدیر اجرایی تتر هرگونه گمانه‌زنی راجع به عدم وجود پشتوانه کافی را رد کرده است.