دیدگاه ها

مشخصات ماینر M20S 68Th


بررسی مشخصات ماینر واتس مااینر Whatsminer M20S 68Th

 

ماینر M20S 68Th دستگاه استخراج ارز دیجیتال محسوب می شود. این دستگاه توسط شرکت MicroBT تولید شده  و با توجه به قدرت پردازشی بالایی که دارد، در میان ماینرهای بیتکوین بسیار پر فروش و پر طرفدار است.

ماینر M20S 68Th با استفاده از فناوری ASIC تولید شده است. این دستگاه دارای یک پردازنده اصلی به نام BM1397 است که قدرت پردازش 68 تراهش در ثانیه را دارد. این ماینر از الگوریتم SHA-256 برای استخراج بیت کوین استفاده می کند.

ابعاد ماینر M20S 68Th دارای 390  میلی متر طول، 210 میلی متر عرض و 290 میلی متر ارتفاع است. وزن آن حدود 11.5 کیلوگرم است. برای اتصال به شبکه، دستگاه دارای پورت اترنت بوده و برای جلوگیری از آسیب به دستگاه، باید در محیط های خنک و با تهویه مناسب استفاده شود.

دستگاه M20S 68Th با توجه به قدرت پردازشی بالایی که دارد، به عنوان یکی از دستگاه های محبوب در صنعت استخراج بیتکوین شناخته می‌شود.

این دستگاه با قدرت پردازش 68  تراهش بر ثانیه توانایی انجام استخراج ارزهایی مانند:

  • Bitcoin
  • Acoin
  • Crown
  • Curecoin
  • Emark
  • Joulecoin
  • Peercoin
  • Terracoin
  • Unbreakable
  • Bitcoin Cash

 را دارد وتوان مصرفی این دستگاه 3310 وات است که با ولتاژ 12 ولت به راحتی کار می کند.

 

اجزای داخلی دستگاه ماینر M20S 68Th

هش برد (hashboard): یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعه یک ماینر هش برد آن است. وظیفه هش برد پردازش اطلاعات سنگین و محاسبات معادلات پیچیده ریاضی می باشد.

HashBoard هر دستگاه به خود همان دستگاه اختصاص دارد، بطور مثال: از هش برد برند انت ماینر(Ant miner) نمیتوان برای دستگاه برند واتس ماینر(Whatsminer) استفاده کرد و بطور کلی این دستگاه از سه هش برد برای پردازش اطلاعات استفاده میکند.

 

کنترل برد (Control Board): همانند هش برد، کنترل برد هم یکی از قطعات مهم یک ماینر است.

درواقع وظیفه کنترل برد برقراری ارتباط بین هش بردهای دستگاه و انتقال دیتا خروجی و محاسبه شده بویسله  آن  را برعهده داردT درصورتی که کنترل برد ماینر شما خراب شده باشد دستگاه شما روشن نمیشود.از معدودترین دلایل خرابی کنترل برد، نواسانات برق و همچنین گردوخاک می باشد.

 

پاور یا منبع تغذیه ماینر (PSU): پاور ماینر یکی از قطعه های اصلی دستگاه بشمار میرود و به هیچ وجه بدون آن راه اندازی نمیشود، از این رو همیشه در انتخاب نوع و برند آن دقت کنید. وظیفه ی پاور ماینر این است که: جریان برق متناوب را به جریان برق مستقیم تبدیل کند. به زبان ساده تر میتوان گفت، پاور ماینر برق شهری را دریافت میکند و به برق قابل استفاده برای بخش های مختلف ماینر تبدیل میکند، یکی از دلایل خرابی پاور ماینر کم و زیاد شدن جریان برق است، همچنین میتوان به کارکرد زیاد در فضای بسته و دمای بالای محیط هم اشاره کرد.

 

فن دستگاه ماینر: بطور کلی وظیفه ی فن ماینر کم کردن دمای داخل دستگاه و خنک کردن اجزای داخلی دستگاه است، و میتوان گفت باعث طولانی تر شدن عمر قطعات دستگاه میشود.

 

فن ها به دو دسته ی، دمدنده و مکنده تقسیم میشوند فن های مکنده به فن هایی گفته میشود که درجلوی دستگاه نصب میشوند و هوای بیرون دستگاه را به داخل دستگاه انتقال میدهند. این فن ها از قدرت چرخش کمتری نسبت به فن های دمنده برخوردار هستند. فن های دمنده همانطور که میدانید در پشت ماینر نصب میشوند و هوای داخل دستگاه را به بیرون منتقل میکنند، فن دمنده کمک خوبی به بهتر خنک شدن قطعات ماینر میکند و هرچقدر قدرت آن بیشتر باشد، دستگاه بهتر خنک میشود.


0 رای
امتیاز از خریداران